- 292 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Gönül Dost Bildiğine Küser
Kim dost kim düşman bilinir değil mi, kimin zor günlerde yanınızda olduğu ve adına işte tam kara gün dostu denildiği sizce teyit edilir değil mi? Dost var dost var. Kimi iyi gün kimi ise kara gün dostudur. Bu gibi dostların da sayısı olsa olsa bir ikidir. Hani dost başka arkadaş başka denilir ve arkadaşınızdan görmediğiniz ilgiyi yakın dostunuzdan görürsünüz.
...
Dost başa düşman ayağa bakarmış sözünü de burda not edelim. Dostla düşmanın kimler ve ne tipler olduğunu tanımlamak ve eşgal belirlemek için ve buradan konumuza dönelim.
...
İnsanoğlu hayatta çok sorun sıkıntı yaşar. Düşer kalkar. Ailevi, içtimai, maddi, manevi bir çok hususça sıkıntılı dönemler geçirir. İşte bu dönemde gözleri mazideki dostlarını arar. Gerçek dostlarının ilgisini bekler. Aranıp sorulmasını, kapısının tıklanmasını ister.
...
Ancak bu her zaman mümkün olmaz. Gerçek bildiği dostlardan ilgi görmez. Gönül kor dost bildiklerine. Üzülür iç geçirir. Bir sızıdır oturur yüreğine. Kaderine küser. Yalnızlığına hüzünlenir.
...
Bu duygu bir çoğumuzda vardır. Hele hele hassas olunan dönemde. Hastalıkta ölümde kötü günlerde. Sevdiklerimizden ilgi alaka bekleriz bu dönemde ama göremeyince sarsılır etkisi altında kalırız, farklı düşüncelere dalarız ve bunu bir kenara not eder, kayda düşeriz. Ancak yanlışı seçeriz. Gün gelir hesap sorar, karşılık veririz. Oysa hesap sormaktansa yakın durmak daha evladır, daha uygundur. Çünkü onu can evinden vurmadır, daha fazla üzmedir. Burda amaç dostu üzmek, onu ezmek değildir hatasını bildirmek, dolaylı yoldan iyilik yapmaktır.
Kemal SEYFİ
09.05.2021