- 363 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
STRES
İbn-i Sinâ bir deney yapar. İki kuzuyu, iki ayrı kafese koyar. Kuzular; aynı yaşta, aynı kiloda, aynı cinstir ve aynı yemlerle beslenir. Kuzuların tüm şartları eşittir Ancak, yan kafeste de bir kurt vardır ve kurdu sadece kuzulardan biri görebilmektedir.
Aylar sonra, kurdu gören kuzu huzursuz, zayıf ve çelimsiz olduğundan ölür. Kurt kuzuya hiç bir şey yapmamasına rağmen, kuzu yaşadığı korku ve stres yüzünden ölmüştür.
Kurdu görmeyen diğer kuzu ise oldukça huzurlu olduğundan besili ve kiloludur Bu deneyde İbn-i Sinâ, zihinsel etkinin, sağlık ve bünye üzerindeki olumlu ve olumsuz etkisini deneyle ortaya koymuştur. Gereksiz korku, endişe, kaygı, stresin, insan bünyesine verdiği zararı hiç bir şey veremez. Bu salgın günlerinde en çok uzak durmamız gereken şeydir korku, endişe, stres, kaygı.
Bizi kuşatan olumsuz kara bulutların havasına kapılmamak gerekir. Gereksiz korkular ve kâbuslar üreterek kendimizi heder etmememiz gerekir. Müslüman için her durumda bir hayır vardır; nimette de külfette de. Olumsuz durumlar karşısında gereksiz korku ve endişe yerine ders alınması gereken bir durum olarak değerlendirilmelidir. Ümit var olmak gerekir. Korkuları korkutmak gerekir...
09.05.2021
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.