Attan İnip Eşeğe Binmek
Anadolu’da attan inmek bir ayıp, eşeğe binmek iki ayıp denilir söz için. Denilir denilir ama bu sizin elinizde mi acaba? Kim ister attan inip eşeğe binmeyi sonra da üzerinize tüm dikkatleri çekmeyi. İster istemez attan inip eşeğe binmek hem sizi üzer, hem tüm bakışların üzerinize yönelmesine neden olur. Kimi bundan memnuniyet, kimileri ise üzüntü duyar.
...
Konum ve pozisyon kaybetmedir attan inip eşeğe binmek. Bulunduğunuz yerden bir mertebe aşağıya inmektir. Diyelim amirsiniz memur olmak gibi bir şey. Ya da varlıksal olarak düşünüldüğünde Mercedes’ ten inip Serçe’ye binmek ya da villada otururken sıradan dairede yaşamak gibi.
...
İnsanlar için Allah gördüğü günden geri koymasın, daha beterine düşürmesin denilir bu gibi durumlar için. Bir iyilik temennisidir bu. Ancak düşmez kalkmaz bir Allah denilerek hemen herkesin yaşarken her şeyi görebileceği, bir çok sorunla karşılaşabileceği vurgulanır. Nitekim bir insan bir ömürde kim bilir kaç kez düşüyor kalkıyor, iniyor çıkıyor bakalım bir.
...
Çok kez pozisyon kaybedebiliyoruz hayatta ve yeni durumumuza alışmakta zorlanıyor, kabullenmek istemiyoruz. Ancak sabır her şeyin ilacı denilir ya bu gibi durumlar için ancak zamanla tekrar eski günümüze dönüyoruz. Küllerinden doğdu ifadesi bu nedenle kullanılır. Yani her türlü zorluğu ve olumsuzluğu aşarak yeniden hayat buldu belki belki eskisinden daha iyi oldu amlamında. Bu biraz cesur, güçlü ve kararlı insanların işidir yalnız. Her insan üstesinden gelemez. Küllerinden doğmak bir yana kül olur savrulur bu biline.
Kemal GÜL
07.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.