- 802 Okunma
- 12 Yorum
- 10 Beğeni
GÜNDE BEŞ KERE KARŞINDAYIM RABBİM
Ben daha çocukken başladı içimdeki iman aşkı büyüdükçe gelişti, dal budak saldı ama gerek işim nedeniyle gerekse vakitsizliğimden fırsat bulamadım. Çok uğraştım halk eğitim merkezleriyle her defasında yüzüme kapandı kapılar, sonra camilerin yollarını aşındırdım sanki birileri inatla engelliyordu namaz kılmamı ve kuran öğrenmemi hiçbir şey beni yıldıramıyordu ben içimdeki hasreti biliyordum.
Hem artık emindim Rabbim de beni davet ediyordu imana. Hafta sonları en büyük zevkim Hacı bayrama gitmek orada dua etmek, değişik dua kitapları almak ya da, o miski amber kokuları arasında huzur bulmaktı. Ne güzel demişti şair (Huzur İslam da) evet huzur buluyordum. Bazen bir lokum karşılığı dua isteyenler, bazen de bir tespihi elime tutuşturan benim gibi aşk la yanan insanlardı, bana mesaj veriliyordu İlahî güç tarafından ama yine de işim nedeniyle kuran kurslarının saatleri bana uymadığı için öğrenememiştim. İçimde bu aşk büyüdü büyüdü yıllar bu şekilde gelip geçti. Türkmen bir aileyle tesadüfen yolum kesişti zaman içinde kendi ailemden farksız oldular elin verdiğini dilime, dilime düşeni yüreğime asla söylemeden geçen yıllarım oldu ve onlardan bile kuran okumayı öğrenmek istedim aramızda telaffuz sorunu olduğu için bu çabamda sonuçsuz kalmıştı. Mahallemizde açılan bir kurs bana ışık olmuştu erkenden gittim yazıldım ama korona çıkınca o da eyleme geçemedi ve yavaş yavaş umudumu kaybettiğim anda onunla tanıştım.
Mesai arkadaşım oldu ama onda farklı şeyler vardı, farklıydı herkesten dilinde bir şükür ve hayırlısı olsun lafları sanki melek ti. Her gün bir yerlere gidiyordu merak ettim bir gün tam gitme saati geldiğinde biraz oyalanmış olduğumuz için geç kaldı ve dudaklarından döküldü sözler namazımı kılamadım evet namaz kılıyordu her öğlen ve ben de kılmak istiyordum bu bir işaretti öğrenme vaktim gelmişti beraber gitmeyi teklif ettim kırmadı beni. Hayatımda ikinci kez mescidin kapısındaydım daha önce çok kere abdest almış olmama rağmen ilk kez huzur doluyordum.
Önce mescit namazı, sonrada vakit namazı kıldık bir de farzını kılıp selamımızı verdiğimizde içimdeki huzuru anlatamam.
Hep derim ya tesadüf diye bir şey yoktur yapan ve yaptıran vardır onun yanıma gelmesi de tesadüf değildi. Rabbim ’in bana gel demesiydi ve ben bugün ilk namazımı kıldım, Rabbim daha nice namazlar kıldırsın inşallah. Etrafımda sen Alevisin diyenler, bana tuhaf tuhaf bakanlar oldu ama Aleviler namaz kılmaz diye bir kaide yok yüreğim Rabbime âyan o biliyor onu
ne kadar çok sevdiğimi kullar bilmese de olur. İyi ki geldin melek.
Ve iyi ki duydun dualarımı Rabbim.
Günde beş kere karşındayım kovsan da gitmem huzur secdeye varan başımda artık...
YORUMLAR
Allah duanı ve ibadetini kabul eylesin. Tabi ki Alevide müslüman kardeşlerimizdir. On iki imamlara kadar tamamen namaz kılınmış. Sonrada nasıl bir şey olduysa araya bir ayrımcılık konduysa bilmiyorum. Bu ayırımcılığın koyanlar o zamandan bu insanları bölenler iyi niyetli olmayan kişilerdir diye düşünüyorum.
Yazını Ne güzel huzur ve sevinç duyarak okudum.
Selamlar sağlıkla huzurla mutlulukla günler
KeLeBeK EtKiSii
benim yıllarca içimdeki boşluk buymuş ne zaman hacı bayrama yada camiye düşse yolum elime tespih tutuştururdu kadınlar meğer mesajmış Rabbimden bilirsin ki rabbim herkese bahşetmez bazı güzellikleri ben ise nurlandım resmen
anlayan yüreğin var olsun can
CAN KARACA
Ne mutlu bizlere..Bize bizden yakın ve bizi bizden ve tüm sevenlerimizden daha çok seven bir Rabbimiz var.Bize rahmet olarak gönderdiği bir Peygamberimiz var...Beş vakit huzuruna davet ediyor yüce Rabbimiz merhamet, rahmet ve şefkati ile yüzümüze bakmak ve bizi huzura eriştirmek için.Dileklerimizi kabul etmek ve istediklerimizi vermek için.Dünyanın kiri ve pasıyla kararan yüzümüzü ve ruhumuzu nurlandırmak için..Elhamdulillah...Rabbim daim eylesin ..Dualarımızı kabul, ibadetlerimizi kabul ve makbul eylesin..Sağlıcakla..Saygıyla..Hayırlı cumalarımız olsun..
KeLeBeK EtKiSii
kıyamet günü ayaklarımızı kaydırmasın
nuru ile aydınlatsın
imanı ile ısıtsın yüreklerimizi ne güzel gelmişsiniz mavi mavi çok teşekkür ederim
Namaz huzurdur, kıldıkça aydınlanır insan. Huzur bulur. Çok sevindim adınıza, umarım devamı da gelir bunun. Allah kıldığınız her namazı kabul eylesin. Rabbim dualarınızı geri çevirmesin, dilinizde öyle dualar olsun ki melekler amin desin. Kutlarım.
KeLeBeK EtKiSii
içim kuş gibi
hepimizin inşallah amin
Saygı Değer Kardeşim,
Yüce Rabbim tüm kullarını tek amaç uğruna yaratmış biliriz, iman etmek için...
"Sen olmasaydın, alemleri yaratmazdım" buyurmuştur Kur'an'ı Kerimde.. Peygamberimiz için...
"Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim." Diyen bir Peygamberin ümmetine nail olmak için...
Ortadoğu'dan başlayıp Arabistan'a kadar ülkeleri görme fırsatımız oldu, sen ben ayrımcılığı; Türk, Kürt, Alevi, Sünni maalesef ülkemizden başka hiçbir yerde alenen görmedim. İman eden her insan Müslümandır, ben Sünni bir müslüman olarak Hz. Ali'nin soyundan gelmeyim, yani Seyidiz, ana dilim Kürtçedir, elhamdülillah ülkemin çocukları için oldu uğraşlarımız. Alevi kardeşlerimiz benim ceddimi önder olarak kabul etmişlerdir, ve onlar namaz kılmazlar diye bir şart yoktur. Siz yüce gönlünüzü ferah tutun, tüm arzularınız yerine gelecektir.
Siz Allah'a ibadet etmek şerefine nail olmuşsunuz ne mutlu... yolunuz bahtınız açık olsun, Allah yardımcınız olsun, yüreğinizdeki sevgi daha da yücelsin. Yeter ki bir yerlerden başlayın, arkası kendiliğinden gelir.
Sizin için çok, ama çok sevindim.
Saygılarımla Efendim.
Bu yazıya yorum yazmaya güç yetiremedim. muhtemelen gözlerim ışıl ışıl bakıyorum saatlerdir yazınıza. Allah KUL der Peygamber Ümmet.Biz adına alevi sünni kadın erkek çocuk genç ihtiyar diyerek birbirimizi tecrit ederiz. Bize rağmen varlık göstermek Allaha Kul olmanın gereğidir ve siz gerekeni yapmışsınız. Yazıya düşen samimiyetten bir parçada bize nasip etsin Rabbim.
Tam bir vuslat yazısıydı. Cümle ümmete nasip olsun size nasip olan bu şeref.
Benim kızım da üniversitede öğrenciliği sırasında kız arkadaşı kıldığı için başlamıştı çok sevinmiştim bir ara bıraktı gibi oldu ama şimdi tekrar başladı ve mutlu oluyorum çünkü Allah bana da niye ısrar edip uyarmadın der diye korkum vardı.
Sizin de kılmanızdan ve diğer başlayıp kılanlardan da kendi kızım ve oğlum gibi mutluluk duyuyorum.
Şimdi de oğlum ve gelinim için de nasip olması için duâ ediyorum inşallah tez zamanda nasip olur.
Çok güzel ve anlamlı paylaşımınız için kutluyorum tebrikler.
Cenâb-ı Hak kabul eylesin inşallah kıldığımız namazları ve ettiğimiz duâları.
Her şey gönlünüzce olsun inşallah.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Aleviler sanatkârdır, dindarlıkta bir sanattır, kalıpta aranmaz yoksa
Ayrıca, asıl olan dindir, İslam'dır, Kur'an-ı Kerimdir, Hz. Peygamberdir
Mezhep farklarını taassup haline getirmemek gerek
Türk, Kürt, Alevi, Sünni bu toprağın insanı, bu gerçekliği birlik beraberlik şuuruna, gönül bağına dönüştürsek kimse yıkamaz bu ülkeyi
İhlaslı bir yazı okudum kaleminizden
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Allah kabul ve daim eylesin ibadetinizi
Saygı ve selamlarımla.