Düşenin Dostu Olmaz
Düşenin dostu olmaz elbet; hem niçin olsun ki, arkasında niçin durulsun ki, fedakarlık yapılsın, sorunları çözülsün ki? Ne kazandırır ki bu size, karşılığında ne alabilir, hangi faydayı ve menfaatı sağlayabilirsiniz? Bu pencerden bakıldığında, düşenin yanında yer almanın ona destek olmanın bir önemi yoktur. Fayda zarar analizi, getiri götürü meselesi yönüyle bakıldığında, çıkar hesabı yapıldığında durum budur.
...
Ancak değerler açısından düşünüldüğünde; insani olunması gerektiğinde daha farklı bir durum var elbet. İnsanlık düşenin yanında ve arkasında durulmasını gerektirir. Düşene bir tekme de ben vurayım, ne hali varsa görsün demekten öte ona el uzatmak, yaralarını sarmak, ayağa kaldırılmasına yardımcı olmaktır.
...
İnsanlar aynı tabiat aynı fıtratta değildir. Kimisi iyilikseverdir, kimisi daha beter olsun diyendir. Oysa her ne pahasına olursa olsun düşenin arkasında durup onu gözetmektir insan olmak.
...
Bu, düşene bir bağ bahçe, ev bark bağışlamak, her türlü külfetine katlanmak, her sorununu çözmek anlamında değildir. Kimi zaman yol göstermek, bir eksiğini gidermek, yanında olduğunuzu hissettirmek, moral motivasyon sağlamak, ayağa kalkmasına vesile olmak içindir.
Kemal GÜL
06.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.