Cehennemi Gerçekten Bilmek mi İstersin, Dünyada Cehennem Ehil Olmayanlarla Konuşman, Onlarla Dostluk Kurmandır ( Ömer Hayyam)
Cahile laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zordur diye bir söz vardır. Bir mevzu ancak bu kadar iyi anlatılabilir. Hayyam soruyor; cehennemi merak mı ediyorsun, bilmek tanımak mı istiyorsun, öyle ki cehennem dünyada ehil olmayanlarla konuşmak gibidir diyor. Yani cahille bir mevzuyu konuşmak tartışmak cehennemi yaşamak gibidir diyor
………………………………………
Cidden öyle, belki de bir çoğumuz bu tecrübeyi yaşamışızdır. Cahille oturup kalkmışızdır. Cahil derken kendimizi soyutlamayalım birileri bize göre cahildir, biz ise başka birilerine göre cahil olabiliriz. Sonra cehaletliğin de mertebeleri vardır. Bunun okur yazarlıkla da çok ilgisi yoktur.
…………………………………….
Cahil var sadece bilmez, zır cahil var bilmemekle kalmaz, okumuş ilim tahsil etmişin cahili vardır ki bilir ama aymazdır. En masumu bilmeyen cehaletliktir. Bilmeyerek istemeyerek cehaletliğini gösterir bu tip insan. Ya biraz kendisini geliştirdiğini sanan, okumuş ama olmamış, kemale ermemiş, bir mevzuyu tam hazmetmemiş olanı düşünün, daha farklı bir durumdur bu. Katlanılması daha zordur.
……………………………………...
İlmin mertebeleri vardır. Mertebeler aşıldıkça, basamaklar çıkıldıkça size yansımalı, güzel duygular uyandırmalıdır. Bilgide ilerledikçe, kişiliğinizde de gelişmeler olmalı, hamken olgunlaşmalı kemale erilmelidir. Hayyam’ın cehennem tanımlaması dünyadaki cehennemdendir. Alimle cahilin tartışmasından, neticesinin cehennemi andırmasından, size cehennemi yaşatmasındandır.
Kemal GÜL
30.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.