- 1309 Okunma
- 5 Yorum
- 5 Beğeni
ŞEKER TEYZE
Tesadüfen Sinop-Durağan’da tanıdım 96 yaşındaki Şeker Teyzeyi. Yaşlılara mutlaka selam veririm yoldan geçerken. Onların gönüllerini okşayacak jestler yaparım. En önemlisi yayılmış isem hemen toplanırım. Asla önlerinden geçmem. Kenara çekilir, kibarca yol veririm. Sohbet eder, çok şeyler öğrenirim. Böyle gördük biz büyüklerimizden…
Her zamanki gibi "Nasılsın teyzeciğim" dedim yakınından geçerken. Oturmamı işaret etti. Ben de yanına ilişiverdim. Öyle bir dramdı ki anlattıkları… uzun müddet kendime gelemedim.
Şeker Teyze, küçük yaşta anne ve babasını kaybetmiş. Kimsesiz kalan Şeker Teyzeyi evli olan ablası sahiplenmiş ve büyütmüş. Bu defa hiç çocuğu olmayan ablası genç yaşta terk-i diyar etmiş. On beş yaşında ablasını kaybeden Şeker Teyzeyi, fırsattan istifade eniştesi eş olarak koynuna almış. Kırk yaşındaki enişte, benden başkasına bakmasın, benden başkası elimden kapmasın diye baltayla bir kolunu ve parmaklarını kesmiş. Çocuk yaşta naçar bırakmış. Bu olay bana Manisa’da yaşayan ve henüz yirmi yaşında bilekleri kocası tarafından tırpanla kesilen 93 yaşındaki Ayşe Gökkaya’yı hatırlattı. Okuduğum kadarıyla Ayşe Gökkaya da benzer vahşeti yaşamış….
Zulmün yer ve mekânı yok! Zalimin dini, ırkı, milliyeti yok! Çünkü zalimin mazluma merhameti yok. Bildiğim tek şey zalimin zulmüne karşı susmamak gerek. Bize ağzı dualı “dilsiz” şeytanlar değil “Zulüm bizdense ben bizden değilim.” diyecek güzel insanlar gerek.
Bu zamana kadar her işini layıkıyla yapmış Şeker teyze. Sadece gençken tarladan gapcuk kesememiş, orak biçememiş o kadar...
Yazan: MEHPARE GÖKÇE
YORUMLAR
tebrik ediyorum, kayıt altına almışsınız, haberdar ettiniz. çok acı gerçekten kimsesiz diye adamın ona yaptığı hayvanlık diyeceğim ama hayvanlara hakaret olur, Allah böyle merhametsiz, vicdansız, vahşilerin cezasını versin, adam bunu değil eşine kimseye yapmamalıydı. kocası ceza almış mı acaba? insanlığın topyekun merhamete ihtiyacı var.
mehpare gökçe
Facede okumuştum
İçim acıdı hocam
Lanet olsun
Kadınlara bunun gibi zulmeden
Erkek müsveddesi şerefsizlere
Namussuz kitapsız erkek müsveddesi,,,80 yıl öncede kadına şiddet vardı 800 sene öncede, günümüzde de,,,, ne zaman insan olduğumuzu hatırlayacağız?
kul düşünce tarafından 30.4.2021 05:29:38 zamanında düzenlenmiştir.
Bunu bir insan nasıl yapabilir diye düşündüm demek ki zalimlik varsa bir insanda bu kadar aşağılık olabilir.
Bu durum Kur'an'ı Kerim'de 95.sure olan TÎN suresi 4-5. ayetlerinde açıklanmış.
4 - Biz insanı en güzel biçimde yarattık.
5 - Sonra da çevirdik aşağıların aşağısına attık.
Anlam dolu yazınız için kutluyorum tebrikler.
Sonsuz selam ve saygılarımla.