Tatil Hedefiniz Paris Mi Olmalı.
Fransa’nın başkenti olan Paris, özellikle Eyfel Kulesi ile kendisini dünyaya duyurmuştur. Fakat bu göz alıcı şehri sadece Eyfel Kulesi ile tanımak olmaz. Birçok kültürel özellikleri ve leziz yiyecekleri ile de fazlasıyla ünlü olan Paris, aşıklar şehri olarak da bilinir. Gezi rehberiniz Paris hakkında zengin tarımsal bölgede merkezi bir bölgede olmasının yanı sıra bugün açık ara ülkenin en önemli ticaret ve kültür merkezi olduğunu da siz ziyaretçilere belirtecektir.
İş ve ticaret, eğitim, kültür ve eğlence için sunduğu fırsatlardan dolayı takdir edilmektedir; gastronomi, haute couture, resim, edebiyat ve entelektüel topluluğu özellikle kıskanılacak bir üne sahiptir. Paris’in sadece Fransa için değil, aynı zamanda Avrupa için de önemli olan hem su hem de kara yollarının kesişme noktasında bulunan sahası, büyümesi üzerinde sürekli bir etkiye sahip olmuştur.
Paris’te Gezilecek Yerler:
1) Louvre Müzesi
2) İle de la Cite
3) Eyfel Kulesi
4) Zafer Yolu
5) Invalides
Paris’te Tadabileceğiniz Lezzetler:
Fransız mutfağı zengin lezzetlere ve uzun bir geçmişe sahiptir. Yemeklerine ve lezzetlerine verdiği önemle kendisini dünyaya duyuran Fransa, turistleri kendisine çekmektedir. Biz Türkler bazen Fransız mutfağını eleştirsek de bunun damak tadı farklılıklarına bağlı olduğunu düşünüyoruz. Zira bu kadar leziz yiyeceklerin tadını sevmemek imkansızdır.
1) Falafel:
Fransız mutfağından bahsederken en iyi yiyeceklerden birisi olan falafelden bahsetmemek olmaz. Baharat ve çeşitli sebzelerle oluşturulan bu lezzet toplarını Fransa’da hemen hemen her restoranda görmek mümkündür.
2) Kruvasan:
Türk toplumunun kahveyle birlikte mideye indirdiği kruvasan Fransızların en ünlü atıştırmalıklarından birisidir. Çikolatalı veya reçelli dolgusuyla kahvenizin yanında gidebilecek en iyi atıştırmalıklardan birisi olduğunu söyleyebiliriz.
3) Krep:
Fransızlardan gelme bir atıştırmalık olan krep, farklı çeşitleriyle bizlerin de kahvaltılarını neşelendiren bir lezzettir. Fakat Paris’te ünlü olmasının sebebi kahvaltıda yenilmesi değil sokakta satılmasıdır. Paris’te tuzlu veya tatlı çeşitleri bulunan krepi en iyi Paris’in modern restoranlarında binbir çeşitleriyle yiyebilirsiniz.
4) Soğan Çorbası:
Herkesin damak zevkine hitap eder mi bilmiyoruz ama bölgenin en ünlü yemeklerinden birisi olduğunu söyleyebiliriz. Sığır eti ile şenlendirilip karamelize soğanla tadını zirveye çıkaran soğan çorbasını kaşarlı ekmekle denemenizi şiddetle tavsiye ediyoruz.
5) Confit De Canard:
Hemen hemen Paris’teki her restoran menüsünün listesinde bulunan Confit De Canard, orijinal hali ördek eti ile yapılıyor fakat farklılık seven restoran aşçıları domuz eti ile ya da keçi eti ile de yapabiliyor. Paris’te hem lezzetli hem de karın doyurucu olarak ne tavsiye edersiniz diye sorarsanız kesinlikle listenin en başında Confit De Canard gelecektir.
6) Beef Bourguignon:
Fransa bölgesinde doğan bu eşsiz lezzet yerli yemekleri tatmak isteyenler için harika bir seçenek olacaktır. Şarapta bekletilmiş bifteğin döküm tavada soğan ve diğer taze yeşilliklerle leziz bir tada dönüşmesine hayran olacaksınız. Yanına ise içecek olarak en çok yakışan şeyin kırmızı şarap olduğunu söylemeden geçmeyelim.
7) Cassoulet:
Kelimenin tam anlamıyla Fransız lezzeti olan Cassoulet, domuz, inek veya keçi etlerinin fasulyeyle harmanlandırılıp pişirilmesi sorucu oluşuyor. Orijinal hali domuz etiyle yapıldığı için eğer yemiyorsanız mutlaka garsona bu bilgiyi vermeniz gerekiyor yoksa önünüze domuz etiyle pişirilmiş şekilde gelebilir.
https.//www.nasilbe.com