- 256 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KEMAL BEY.
KAYMAKAM KEMAL BEY(Boğazlıyan)
Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey, 1884 yılında babasının görev yaptığı Beyrut’ta doğdu. Babasından esinlenmiş olacak ki Kemal Bey, Antalya ve İzmir Liselerini bitirdikten sonra Mülkiye’ye devam etti ve iyi derece ile bitirdi.
Babası Arif Bey, Sirkeci Gümrüğü Yolcu Salonu Müdürü idi. Aslen Yunanistan’ın Teselya bölgesinden göçmüşlerdi.
Kemal Bey, 1909 yılında 12 Adalar Valiliği yani Cezair-i Bahri Sefid yanında yardımcı stajyer memurluğunu bitirdikten sonra kaymakam oldu. Yine aynı dönem içinde bir seneliğine Rodos Lisesinde Türkçe ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği yaptı. 18 Aralık 1911 yılında tekrar kaymakamlığa döndü ve sırasıyla Doran, 1912 yılında Gebze, 1913 yılında Karamürsel ve 1915 yılında Boğazlıyan Kaymakamı oldu.
Kemal Bey, Boğazlıyan Kaymakamlığı öncesinde 2 ay kadar Yozgat Mutasarrıfı vekilliği yaptı. Nisan 1916’da Şam’da bulunan Batraski ilçe kaymakamlığı yaptı. Ekim 1916’da İzmit Sancağında Muhacirin Müdürlüğüne getirildi.
Haziran 1917’de tekrar Yozgat’a döndü ve Boğazlıyan Kaymakamı oldu. Kemal Bey kaymakamlığı sırasında hükümetten aldığı emirleri yani Ermeni Tehcirini yerine getirmişti. Kemal Bey işini düzgün yapan bir insandı ve tehcir esnasında Ermeni halkının can ve mal güvenliğinin korunması hususunda oldukça hassas davranmıştı. O esnada Anadolu’nun diğer vilayetlerinde de tehcir faaliyetleri yapılmıştı fakat günah keçisi olarak Kemal Bey ilan edilmişti. 1917 yılında tehcir sırasında ahalinin mallarının gaspına müsaade verdiği ve olaylar esnasında tedbirsiz davrandığı gerekçesiyle Ankara Valiliği İdare Kurulu tarafından görevinden alındı.
Konya’da yargılanan Kemal Bey, İstinaf Mahkemesinin kararıyla aklandı ve Tarım Müfettişi olarak görev yaptı.
Damat Ferit Paşa Hükümeti tarafından 7 Ocak 1919 yılında gözaltına alındı ve 30 Ocak 1919’da İstanbul’a getirildi. Birinci Dünya Savaşı bitmiş, İttihat ve Terakki Partisi sonrası Hürriyet ve İtilaf Partisi iktidara gelmişti ve hükümet Batılı devletlere yaranmak için bu tarz kararlar alabiliyordu.
Kemal Bey, Nemrut Mustafa Paşa başkanlığında kurulan Harp Divanı tarafından yargılandı ve suçlu bulundu. 10 Nisan 1919 tarihinde Beyazıt Meydanı’nda idam edilerek yaşamına son verildi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.