- 329 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yiğitlik İntikam Almak Değil, Tahammül Etmektir ( William Shaekespeare)
Biz yiğitliği efelenme, racon kesme olarak görür, karşıtlarımıza misilleme yapmak olduğunu sanırız. Yani size bir şey geldiğinde, başkasından bir zarar gördüğünüzde aynıyla karşılık vermek istersiniz. Düşmanlık eder kininizi saklı tutarsınız. Günü geldiğinde, fırsat düştüğünde de intikam alırsınız. Oysa doğru değildir bu. Körü körüne düşmanlık iyi değildir, hep intikam duygusuyla yaşamak hoş bir şey değildir.
…………………………………….
İntikam duygusu ilkelliktir bir nevi barbarlıktır. İntikam duygusuyla yanıp tutuşmak, size yapılanın mutlak karşılığını sormak, cana can kana kan demek cehaletin neticesidir. En ağır ceza aslında insanın vicdanında yer edendir. Kişinin yaptığından pişmanlık duymasıdır. Gelişmiş toplumlarda intikamdan öte kurallar işler. Size yapılanın karşılığını ilgili merciler verir. Hukuk bu nedenle vardır. Devletin birimleri bu sebeple görevdedir.
………………………………….
Tekrar söze dönecek olursak, yaşadıklarınıza, size yapılan yanlışlara tahammül etmek, sabır göstermek, tahriklere gelmemek, intikam duygusuyla yanıp tutuşmamak en büyük erdemliliktir. Tahammül eder katlanırsanız, önce kendinizi ve ailenizi korumuş olursunuz, topluma iyi örnek olur, barıştan yana tavır almış olursunuz. Barış en önemli insani değerlerdendir. Barış içerisinde en güzel insani hasletleri barındırır. Size ve ait olduğunuz topluma çok güzel şeyler kazandırır.
Kemal SEYFİ
28.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.