- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yıpranmak Paslanmaktan İyidir (Richard Cumberland)
İşleyen demir ışıldar veya işleyen demir pas tutmaz diye bir söz vardır. Yani hareketin, aktivitenin, çalışıp bir şey üretmenin boş durmaktan, yan gelip yatmaktan daha iyi olacağına dairdir. Tembel insanlar için söylenir ya, yazın gölge hoş kışın çuval boş diye. Karınca niçin hep hareket halindedir, hiç boş durmaz sürekli çalışır, sırtında yük taşır. Zamanı uygunken, vakti varken kışın tüketeceğini şimdiden yuvasına koymak, yığınak yapmak için.
…………………………………………..
Hareket etmiyorsanız da kıpraşın, en azından yer değiştirin denilir. Sabit ve hareketsiz kalındığında hem fiziksel anlamda hem de zihinsel anlamda gerileme yaşarsınız. Alışkanlık da sağlar bu durum. Tembelleşirsiniz. Pas tutarsınız. İşinizi başkasına yıkarsınız.
…………………………………………..
O nedenle her gün bir önceki günden farklı olmalıdır. Güne heyecanla başlanmalıdır. Erken kalkılmalı ve bir adım atılmalıdır. En basit olan işten başlanılmalı vücut yavaş yavaş ısındırılmalıdır. Çok bir şey yapılmasa da gün kurtarılmalı, bir şeyler ortaya konulmalıdır. Bedensel olan tamam ama ya zihinsel olan için ne yapılmalıdır derseniz: fazla değil her gün küçük bir iki mevzu zihni diri tutmaya yeter, ilave bir bilgi size mutlak bir şeyler katar.
Kemal SEYFİ
27.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.