- 452 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yecüc-Mecüc
Yecüc - Mecüc kimdir? Nedir?
İilgili Ayet - hadisleri, tefsirlerini ve diğer din ve kültürlerdeki anlatımlarını okuduktan sonra ben onların 1850 endüsrriyel devriminden sonra yaşayan tüm insanlar-nesiller olduğu kanaatine ulaştım. Burada herhangi bir ırk, din, miilet ayrımı yoktur.
Çünkü bu tarihten itibaren insanlar hep birlikte hız ve kuvvet sınırlarını aşmıştır.
Böylece dünyayı olumsuz ve geri döndürülemez bir şekilde etkilemeye başlamışlardır. Adeta arkasında hapsoldukları sed (hız ve güç seddi) yıkılmış yeni bir insan nesli ortaya çıkmış dünyada yeni bir dönem başlamıştır.
Bu etki her geçen gün artmaktadır.
Tabi bu dönemde yaşayan he insanın yecüc mecüc özelliği bir birinden farklıdır. İnsanlara zulmeden, kaynakları ele geçirerek, israf eden insanlar, daha fazla yecüc mecüc sıfatı taşımaktadır.
Madenleri çıkarıp kullanan, ormanları kesen , nehirleri, denizleri kirleten kişi, gruplar ve milletler etki derecelerine göre daha fazla yecüc mecüç sıfatı ve özelliği taşımaktadır ancak aşırı kilolu, bencil, paylaşımcı olmayan, gereğinsen fazla enerji ve kaynak tüketen her insan bu özellikten bir parçayı taşır ve temsil eder. Bu örnekler çoğaltılabilir. Tabi az da olsa bu olumsuz özellikleri taşımayan insanlar da olabilir.
Yecüc Mecücle ilgili Kuran ayetleri ve hadisler birlikte değerlendiridiğinde İslam’a göre kıyamet alametlerinden birisi olan yecüc - mecüc kavramın bu şekilde anlaşılabileceği görülecektir. Tabi bu yorumum yalnış olabilir. ALLAH EN İYİSİNİ BİLİR
الله اعلم.
YORUMLAR
Ahmet hocam merhaba
Hiçte garip bir yorum yapmamışsın
Kur'an-ı Kerim'in bahsettiği bir hususu zamansal olarak illa ki indirildiği vakitten yani Hz. Peygamberin yaşadığı dönemden önceye izafe etmek ilahi bir kaynağın özüne aykırı olur zaten
Değerlendirmen imkân hudutlarına sahip bence
Tabi arz ettiğin gibi, doğrusunu Allah bilir
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Saygı ve selamlarımla.