Anlayana Sivrisinek Saz Anlamayana Davul Zurna Az
Lep demeden leblebiyi anlamak diye bir deyim vardır mutlak işitmişsinizdir. Yani kimisi ağzınızdan söz çıkar çıkmaz ne diyeceğinizi anlar, sizi fazla yormaz anlamında. Ancak kimileri de varki ne yapsanız anlatamazsınız. Nefesinizi tüketir, çenenizi yorarsınız ama yine de bir adım ilerleyemezsiniz.
...
Kımilerine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zordur denilir. Cidden öyledir. Kafanın kalınlındığından mı, zekanın kıtlındığından mı bilinmez ama böyleleri vardır ve boşuna uğraşırsınız. Bazen tutulma diye bir şey yaşar insan ve her zaman olmasa da bu gibi durumlarda ne denilse anlamaz bir mana veremez. Anlayıp da anlamazlıktan gelenleri bunlardan ayrı tutmak gerekir yalnız.
...
Üzeri örtülü yani zımni konuşmalar var ki bu da ayrı bir ustalık işi. Hem konuşan hem de dinleyen açısından farklı bir durum. Kinayeli ya da dokundurarak olansa ayrı bir kulvar. Burda anlayıp anlamamak size bağlı bir şey. Biraz alan çalışması yapmış, kendinizi geliştirmişseniz söyleyeni fazla yormaz anlarsınız. Hicivse söz söyleme sanatıdır. Konuşanın da dinleyenin de ince zeka düzeylerinin olmasını gerektiren bir durumdur.
...
Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az derken kişi ve toplum düzeyinde anlamak gerekir sözü. Toplumun ilmi irfanı o kadar gelişmiş ileri gitmiştir ki ne konuşulsa hangi tür mesaj verilirse verilsin anlar kavrar; ancak tam aksine o düzeyde gerilemiştir ki ne anlar ne de kavrar, sizi boşu boşuna ve gereksiz yere yorar diye yorumlanabilir.
Kemal GÜL
26.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.