- 273 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Ahmet Özgür Önder ile...
Üniversite Öğrencisi Ahmet Özgür Önder:”Kitap okumam insanlarla tanışmamada vesile oldu, özgüvenimi artırdı.”
TURAN YALÇIN-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Tabi ki, ben Ahmet Özgür ÖNDER,19 yaşındayım, Tokatlıyım ve Konya Gıda ve Tarım üniversitesinde mühendislik programlarında 1. sınıfta okumaktayım. Kısaca böyle anlatmam yeterli olur umarım.
TURAN YALÇIN-Okul yanında hayatı öğrenmek için çok çaba harcıyorsunuz sebebi nedir?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER-Rutin söylenilenlere ek olarak yaptığım 2 şeyden bahsetmek istiyorum: Bunların ilki bir mühendisin yanında çalışıyor olmam. Bir nevi çıraklık. Bir yerde staj yapmak veya çalışmak için 3. sınıfı 4. sınıfı beklemenin gerekli olmadığını düşünüyorum, pek tabi bir öğrenci böyle bir iş yapmak isterse para ikinci planda kalmalı hatta gerekirse para almamalıdır çünkü bu ileriye yatırımdır. İkinci olarak da rahmetli Doğan Cüceloğlu hocanın ‘Var Mısın ?’ kitabında hocasının tavsiyesini ben de mühendislik alanında yapmaya çalışıyorum. Peki o ne ? Alanındaki ingilizce kitapları 1 sene içerisinde okuyacak seviyeye gelmek ve hatta çoğunu okumaktır. Buradan da anlaşılacağı üzere kitap okumak çok önemlidir ayrıca o kitapta daha çok faydalı olacak anektotlar var.
TURAN YALÇIN- Yaşıtlarınızdan çok bilgili ve tecrübeli insanlar ile sohbet etmeyi seviyorsunuz .Bunun ne faydası oluyor?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Paha biçilemez faydalarını gördüm. Başta siz olmak üzere yapmam gerekenleri söylediniz. Ben arkadaşlarımla çokça takılmaya devam etseydim eğer eminim ‘neden , off’ diye hayıflanır olacaktım ve önemli bir şey daha söylemek istiyorum buna ek çevremize baktığımızda yapılan sohbetler çocukların sohbetlerinden farklı değil. Bak ona bu bunu dedi, ne kadar güldük, daha sonra yapılan gıybetler, dedikodular, bu arada bunlar büyükler arasında konuşuluyor. Kitaplardan konuşanlar az, bilimden, ilimden konuşanlar az, her büyükle de konuşmamak gerekiyor, pek tabi konuşurken de aceleci olmamak sabırlı olmak gerekiyor. Yaşı büyük olanlarla konuşmamın, tabi ki seçici davranıyorum, bir diğer faydası da diksiyonumu geliştirmem ve ileride yaşayabileceğim heyecanı en aza indirmem. Daha çok faydası var, burada uzun uzun bahsetmem okuyucuyu çok boğar. Sizi seviyorum hocam.
TURAN YALÇIN-Çok teşekkür ederim .bizde Tüm Türk gençlerini seviyor gelişmesini istiyoruz. Çabamız o yönde. Bu anlattıklarınızın ilerde hayatta ne faydası olacak size?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Eminim yaptıklarımı öz geçmişime eklediğimde ya da bizzat işe alınırken mülakatta söylediğimde bana artı olacak. Ayrıca işe başladığımda devamlı sorun yaşayan biri olmadan gelişimime daha iyi odaklanabileceğim inşaallah.
TURAN YALÇIN-Kendinizi geliştirmek konusunda başka neler yapıyorsunuz?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER-- Tabi ki herkesin yaşayabileceği gibi daralmalar, sıkılmalar oluyor. Bazen kaçmak istiyorum, bazen doyasıya eğlenmek istiyorum herkes gibi yani. Bana zarar verecek fikirler aklıma geldiğinde hemen ne için çalıştığımı aklıma getiriyorum. İleride kimlere bakacağımı, eğer çalışmazsam düşeceğim hallerimi düşünüyorum. Bunların dışında zaman sorunu yaşayabiliyorum, bu durumlarda alternatifler bulmaya çalışıyorum ya da yardım alabileceğim insanlarla konuşuyorum. Maddiyatı çok konuşmadım çünkü çalışmak isteyen için Allah bir kapı açıyor, bizzat yaşadım, tabii her durumda da çabaladım.
TURAN YALÇIN- çok genç Üniversitede sadece dersler aldıklarında kendilerini yeterli görüyorlar. Bu konuda ne diyorsunuz ?İşsizliğin bir sebebi de yeterince gelişmemiş gençler mi?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Sanırım böyle bir algı var. Üniversite her yönden geliştirmiyor insanı, sadece diploma almayla çok eksik kalabiliriz.
TURAN YALÇIN-Sizde işsizlik kaygısı yaşıyor musunuz ?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Benim işsizlik kaygım yok çünkü okulum iş garantisi verdi. Benim hedefimde çalışmak istediğim yer için endişelerim var, bu bence çok fazla olmadığında gerekli olan bir şey. Eğer çok fazla kaygım olsaydı sanırım çokça dua eder, kitap okur, büyüklerimle konuşurdum.
TURAN YALÇIN-Çok okumanızın burada ne faydası var?Çok okuyor ve yaralarla iletişime geçiyorsunuz? Çok genç yazarların ve kitapların farkında değil.
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- En önemli faydası, konuştuğum kişilerle sohbetlerim belli bir seviyenin üzerinde ve faydalı oluyor. Bazen farkediyorum kitaplardan konuştuğumda ya da bir mesele hakkında, karşımdaki kişi de boş konuşmayı bırakmaya ve bir şeyler eklemeye çabalıyor. Bence dostlukta böyle böyle kurulur. Kitap okumam bana doğru kararlar almamı sağlıyor. Kitap okumam insanlarla tanışmamada vesile oldu, özgüvenimi artırdı.
TURAN YALÇIN-Güçlü iletişim kurma isteğinizin size faydası ne oluyor?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER-Siz daha iyi bilirsiniz tabi ki hocam, diğer sorularda olduğu gibi. İletişim kura kura nasıl konuşacağımı nasıl etkili ve pozitif konuşacağımı öğrendim. Olan heyecanım azaldı, cümle kurma yeteneğim arttı. Bunlar da bana şu an olduğu gibi artılarla döndü ve dönecek inşallah.
TURAN YALÇIN- Başka ne anlatacaksınız ?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Burada hiçbir yerde ders vermeyi amaçlamadım zaten o seviyede de değilim. Kendi üzerimden doğru bildiklerimi ve katkısını gördüklerimi anlattım. Bu anlattıklarımdan çok daha önemlisi de dinimiz. Diyelim amacımız mühendis olmak olsun ama dini bir kenara bırakmış olan bir mühendis, bu kişinin amacı artık, diyelim araba üretiyor olsun, taşımacılıktır, diyelim beyaz eşya üretiyor olsun, amacı meyvelerin sebzelerin bozulmamasını sağlamaktır, hatta roket üretiyor olsun amacı dünyadan kaçmak ve yeni bir dünya kurmaktır. Şunu demek istiyorum dinimiz amacımız olmadığında basit olanları amaç ediniriz ve maalesef bu düzende bunları yaparak tatmin olur doğru yaptığımızı düşünürüz. Dünya ancak anlamını yitirdiğinde anlam kazanır. Teşekkür ederim…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.