- 1562 Okunma
- 6 Yorum
- 10 Beğeni
Hâl Üzeri Sevgi
Oysa ben diye başlamalıydım bütün hikâyelere diye geçirdim içimden…
Elimden kalemi bıraktım, düşündüm hiç bir insanı kendisine ait dostluğunda bu denli birbirine olan menfaatsiz sevgisine tanıklık etmemiştim...
Bu dünyada varlık içinde yoksulluktan bahsedip sürekli şikâyet eden güruhla, hatta kimisi aşktan intihara doğru hayatını bırakıp köprülerden, çatılardan, hayatına kastederek firar ettiğini görmek, benim insanlara olan duvarlarımı giderek sütunlara çevirdiğini fark ediyorum...
Yalnızlaşıyoruz diyoruz yaa… Durup dururken değil. Bu isyankâr, asi ve doyumsuz tutumumuz dilimizi kaplayan zehirli mikropları yıkadığımız gün, birbirimizin ideolojilerine fikirlerine hoşgörüyle sohbet etmeyi öğrendiğimiz gün yalnızlıklardan, ayrıştırmalardan kurtulacağız.
Sabah. Ayazağa’nın yolları iş güzergâhım. Her sabah yol kenarının üzerinde biri yaşlı ikisi genç köpeklerle selamlaşır, konuşur, onların birbirleriyle olan içtenliğine bakar bakar, sonra da gülümseyerek kendi kendime mutlu olurdum.
Pozitif enerjinin saklanması imkânsız, tepelerden aşağıya gökyüzünün ışığı ormanın içine süzerken, onları seyre dalar, oynayışlarına bakardım. Patileriyle işveli, nazlı, endamlarını ortaya koyarak birbirlerine sarılışlarına hayrân olmamak mümkün değildi.
Kış aylarında ise insanın olmadığı iki kilometrelik yolumun tenhalığında, ıssızlık korkularımın dünyasına girerek bana yârenlik, cesaretimin öncülüğünde arkadaşlık ederlerdi.
Belediyenin, ya da gönüllü insanların getirdiği yemekleri bölüşerek karınlarını doyururlardı. Hiç biri diğerinin önündekine saldırmaz hatta birbirlerine ağızlarıyla mamasını sürterek ikram ederlerdi.
Aradan yıllar geçtikçe yaşlı köpeğin artık yürümekte zorlandığını görüyordum. Genç köpekler bir an olsun yaşlı köpeği yanından uzaklaşmıyorlar. Yaşlı köpeğin adımlarına adımlarını uydurarak hareket ediyorlardı. Gruptan yorulup ayrıldığında, genç köpekler tarafında dolanıp durarak ebedî bekçilik görevleri üzerine düşen dostluktan kaçmadan, uzaklaşmadan, söylenmeden, gösteriş yapmadan, usul ve sessizce sabırla ayağa kalmasını beklerlerdi.
O sabah...
Ayazağa’nın yolları mutluluk güzergâhımdı yine. Güneş önümden doğarken ben doğanın uyanışını seyrederek yolumu gözetleyen üç arkadaşı gözlerimle arıyorum.
Yoklar, kalbimin heyecanı kayboldu birden. Gözlerim hızla sağa, sola, dört bir etrafa istila edercesine bakarken neredeler merakımı telaffuzunu yazıyla anlatmam mümkün değildi. Bakışlarım adeta üç arkadaşı görmek için yalvarıyordu..
Bir hafta sonra, güneş ormana olanca parlaklığıyla doğarken iki genç köpeği gördüm derin iç çekişleriyle ağlıyorlardı.
Arabadan indim yanlarına doğru gittim. Ve ben annem, babamdan sonra uzun zamandan beri ilk kez sancıyla ağlıyordum.
Hayatımın en zor sürecini yaşadığım bügünlere denk gelen bu durum, bana ’’silkelen’’ dercesine verdiği ders çok derin.
Evet, senden sonra tuttuğum bütün ağlayışlarımı, bastırdığım haykırışlarımı, üzüntülerimi salıverircesine ve yeniden uyanırcasına, sarsıla sarsıla, kirpiğimin ucundan kopup gelen yanmalarla sen olamadan seninle deneyimlemiştim.
Bugün kalbimi uyandıran en güzel sırrım, ailemin etrafımda dolanan kirlenmeden kalan bakir sevgisi olduğunu anladım…
Sevmek, sağ omuzumun üzerine deniz gibi dalgalanıyor.
Sevmek, yasakların, engellerin olmadığı fotoğraf makinesi. Kadrajına neyi yüklersen aynasında suretini görürsün
Sevin...Sevilin.
Sevmek göl gibi akar akar akar...
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Maalesef geçmişte yaşadığım korkulardan ötürü köpeklerden korkuyorum. Normalde korkmam ama nedense içimi kaplayan tedirginlik hâline engel olamıyorum. Her şey insani. Korkmakta öyle. Sevmekte.
Tesadüf odur ki bahsettiğiniz yerde tarafımı kovalamışlardı. Muhtemelen selamladığınız köpeklerde onlardan biri. Kendilerini gördüğünüzde selamımı iletip bir daha usul usul yürüyen birine havlayıp durmamalarını söyleyiniz. Zira sevgi de insani, korkuda....
ANSIZIN tarafından 26.4.2021 01:35:42 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
İşe ilk girdiğim gün, utangaç ve çekingen halimi hatırlattınız…
Aradan yıllar geçti hala ilk günkü gibiyim.
Yolunuz bir gün güzergâhımdan geçerse eğer selamınızı canlı söyleme imkânınız olsun istiyorum. Nasıl ki siz incinmekten korkuyorsanız köpeklerinde, onlarında incinmekten korktuklarını anlayacaksınız.
''Her şey insani. Korkmakta öyle. Sevmekte.''...Sevilmekte
Her ne kadar üst makamlara işte alışkın olsak ta, siz Edebiyatın Dünyasının Türkiye’deki öncüsü ve liderisiniz..
Gönülden/yürekten teşekkürler
Saygıyla
Bacım acele gelişlerim ancak bir kaç şiir okumama nasip oldu.
Yarın akşama doğru tekrar geleceğim inşallah.
Rabbime emanetsin.
Ümmühan Yıldız
Biliyorum birazdan nöbete gideceksin.
Seni seviyorum diyerek ardından sesleniyorum…
Rabbime emanetsin.
Ben bu yazınızı çok beğendim. Yüreğinize Sağlık. Kaleminiz daim olsun.
Abbas DURAK tarafından 25.4.2021 15:23:57 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Güzel yazı yazan tarafından beğenilmek çok hoş duygu…
Cesaretlendirdiniz
Teşekkürler
Saygıyla selamlar.
Sevgi yürek filizlerine can veren iksir.
Kaleminize yüreğinize sağlık
Samimi dupduru bir yazı
Ümmühan Yıldız
İnsan ,kendi içini kendinden başka hiç bilemez..
Bildiğim iyi bir insan olmakta asla vazgeçmeyeceğim
Teşekkürler
Saygıyla selamlar.
Kalbikelamm
Yüreği güzel insanlara rast gelesiniz ayrıca
(Üç çoçuk annesi yazmaya okumaya çalışan kendi halinde yani🙈
Ne yazık ki; kendimi ayrı koymadan söylemeliyim. Biz merkezli bir dünyadan ben merkezli bir dünyaya dönüşümüzün esintisi. Ego, farkında olmadan benliğimizi öyle beslemiş ki; kulağımız sağır, gözümüz kör hale gelmişiz. Sürü olarak yaşayan ve hayvan olarak nitelediğimiz varlıkların bireysel rollerinden de ders çıkartmamaktayız. Nihayetinde neden sonuç ilişkisi kuaramaz hale geldik.
Yüreğiniz öyle içten yazmış ki kitaplar yazılsa çözülemez haldeyiz... Kaleminize sağlık...
En içten selam ve duayla..
Ümmühan Yıldız
Kapıları pencereleri açık güzel yorumunuz için teşekkür ederim
İnsanlığın yanında merhametli yürüyenlerdeniz…
Saygıyla selamlar
İnsanı en güzel varlık olarak yaratan Allah'a şükürler olsun. İşte aslında sevgiyi merhameti hesapsız ve karşılıksız sevmeyi insan olarak bizim dünyaya aksettirmemiz gerekiyor. Ne yazık ki biz canileştik değerlerimizi güzelliğimizi insanlığımızı kaybettik. Yeni güne insan olarak uyanmak dileği ile hayırlı akşamlar. Çok yerinde bir yazı olmuş kalemine sağlık değerli yürek
DADAŞIM tarafından 24.4.2021 21:47:29 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Yüce Işığı hissedip kötü olunabilir mi?
Benim hikâyem iyi bir insandı diye yazılacak..
Değerliydi yorumunuz, gelişiniz de.
Saygıyla selamlar