- 679 Okunma
- 2 Yorum
- 4 Beğeni
23 NİSAN
23 NİSAN
Bu fotoğrafların ikisi de sonsuza kadar bizimdir.. Başka bir milletin veya kültürün değeri değildir; her şeyiyle bize aittir..
Galiba biz üstteki fotoğrafın altını çizerken alttaki fotoğrafın da üstünü çizmişiz! Bu vahim bir hatadır; Millî Birlik ve Beraberliğimizin çimentosunu dondurmanın bedeli çok ağırdır.. İnsanlar kendi kişisel meselelerinde "günahıyla-sevabıyla ..." diye işlerini sahiplenirken, memleket meselesinde de topyekûn bir tarih GÜNAHIYLA-SEVABIYLA BİZİMDİR! Aziz Milletimizin hiçbir ferdini ayrıştırmaya ve hiç kimsenin de ayrıştırma eylem ve söylemlerine müsaade edilmemelidir diye düşünüyorum.. Bu Memleket bizim, fotoğraf bize aittir. Bilvesile, Millî Mücadelenin her bir aslan neferine minnet, şükran ve rahmet niyazımız vardır; hepsinden Allah razı olsun.
Murat Kahraman
YORUMLAR
Hislerimize tercüman olduğunuz için sonsuz teşekkürler.
Mevcut durumu özetleyen ve yanlış tutumun altını çizen son derece anlamlı yazınız için kutluyorum tebrikler üstadım.
Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum.
Konuyla ilgili şunların da bilinmesinde yarar olduğunu düşünüyorum.
İstanbul’da bir konferans veren Amerikalı Tarih Prof. Dr. Justin McCarthy yıllar önce ATA’ mız hakkında bakınız ne demiş:
“ATATÜRK olmasaydı Türk belki Özbekistan da olurdu. Trakya ve Anadolu da kalmazdı.100 yılda tüm civar büyük coğrafyadan sürülmüş ve katledilmiş Türklerin Konya Ovasından sürülmeleri ve atılmaları ne kadar sürerdi sanıyorsunuz? Ne Türk ne de Türkiye kalırdı. Mustafa Kemal sadece ülkeyi kurtarmadı. Türk neslini de kurtardı.
1800-1922 arası çok kötü yüzyıl olmuştur. Bu süreç içinde birçok Müslüman ülkeleri yok edilmiş ve bu dönemde 5 milyon 381 bin Müslüman göç etmek zorunda kalmış.5 milyon 60 bin Müslüman öldürülmüştür. Bu ibret tablosu karşısında sormak lazım.
M. Kemal’ in itildiği Konya ovasını gözler önüne getirin. Bir yüzyılda nereden nereye gelinmiş! Ben size diyorum ki, ATATÜRK olmasaydı, TÜRK kalmazdı. ATATÜRK diyebilirdi ki ben SELANİK’ e kadar gidiyorum. Herkes arkasından giderdi. Hayır, o büyük önder Türklerin ne kadar acı çektiğini, ne bedel ödediğini biliyordu. O tam tersine düşmanlıkları, nefreti unutmasını ulusuna telkin etti. Ve sadece büyük bir insanın söyleyebileceği YURTTA BARIŞ, CİHANDA BARIŞ sözünü söyledi.”
Pakistan’ın kurucularından Muhammed İkbal Atatürk için; “O yalnızca Türk toplumunun Atası değil, bütün mazlum ülkelerin ve
Şark’ ın da Atası” demiş.
Kuranın tercümesini insanlık âlemine kazandıran Nezir Ahmet ve Feth Muhammed Han bu büyük eserin ATATÜRK’ e “İslam dünyasının müncisi (selamete çıkaran-kurtaran) ATATÜRK Hazretlerine yadigârdır.” diyerek ithaf etmiştir.
Murat Kahraman Murâdî
1. Dünya savaşı sonucunda Osmanlıyı yenik düşüren ve fakat dünya sahnesinde Türkleri yutamayan İngiliz, İstiklâl Savaşları neticesi kurulan Türkiye Cumhuriyetini kadük bırakma amacını "Din düşmanı Atatürkçüler, Atatürk düşmanı dinciler" şeklinde kin ve nefret eksenini devreye sokarak 100 yıldır gerçekleştiriyor!
Yani şu ülkenin mutedil insanları, şu gerçeği ne Atatürkçü geçinene ne de dindar geçinene anlatabildi! Bence bu konu bir Millî Güvenlik sorunu!