- 297 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEŞERDİR ŞAŞAR
BEŞERDİR ŞAŞAR
İnsanoğlu yaratılış itibariyle hata yapmaya meyillidir. Her ne kadar donanımlı olsa da kendi içinde aşamadığı zayıf noktaları mutlaka vardır. Bu da insanın yanlış yapmasına, hatalı kararlar vermesine neden olur. Bu durum hem kişi için hem de onun yanındakiler için yaşanmışların en üzücü olanıdır. Kolay değildir yapılan yanlışı sindirmek. Ama imkansız da değildir.
Böyle bir duruma şahit olmak insana ağır gelir. Çünkü en sevdiklerimizden gelen ve bizi üzen hatalar güven duygumuzu zedelemiştir çoktan. Bundan ötürü bizde herkese karşı bir güven eksikliği oluşmaktadır. Kafamızda dönüp dolaşan deli sorulara cevap vermek o an pek mümkün değildir. Olayın biraz soğuması ve daha sağlıklı düşünmek için zamana ihtiyacımız olacaktır. Bunu yaparken karşımızdakini kırmamak, olayın sebeplerini etraflıca araştırmak veyahut dinlemek önemlidir. Bunu yaptığımız takdirde istediğimiz cevapları almamız daha kolay olacaktır.
Tüm bunlara rağmen yine de neden yaptı? diye sormadan edemeyiz. Çünkü sevdiklerimize yakıştıramayız o yanlışı. Doğruluğu, güveni öğrendiğimiz kişi gün gelecek baltayı taşa vuracak, akıl karı değil doğrusu der dururuz. Bu konuda haklı olduğunuzu biliyorum. Başkasından beklediğimiz hayati hatayı en sevdiklerimizden görmek ağır geliyor bünyeye. Ama kem küm etmenin, ah tüh etmenin size de sevdiklerinize de bir faydası olmayacaktır. Belki biraz zor olacak sizin için ama bazı şeyler sineye çekmek gerekecektir. Hatta üstüne bir kürek toprak atmak en iyisi olacaktır böyle durumlarda.
Daha önce de dediğimiz gibi insanoğlu hatalar yapmaya meyillidir. Eğer o hayati hatayı kötü niyetle yapmadıysa bir anlık gafletten başka bir şey değildir yaptığı. Hani öyle anlar gelir ya hayatta karşımıza, insanın basireti bağlanır ne yapacağını bilemez ve ani bir karar veririz. O an doğruyu yanlışı ayırt edemeyecek kadar kafamız karışıktır. Bu yaşananlar tam da böyle anlar için bir örnek teşkil eder.
Bu yüzden her ne olursa olsun güvendiğiniz dağlara güvenmeye devam edin. Çünkü herkes hata yapar bu hayatta ve herkes ikinci bir şansı hak eder. Yüce Yaratan bile defalarca hata yapmalarına rağmen kullarına tevbe ettikleri halde onları affedeceğini vaat ediyorsa bizim affetmememiz olamaz, olmamalı. Çünkü her insan özünde iyidir. Yaptıkları ve yaşattıkları onun her zaman kötü olduğunu göstermez. Beşerdir şaşar ama bir affı da hak eder. Affetmeniz ve affolmanız temennisiyle.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.