- 367 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
KARANLIK ZİYA
KARANLIK ZİYA
Namı "Karanlık Ziya" idi ama kafası, dünya görüşü, sosyal ilişkileri son derece aydın ve iyi bir insandı.. Yıllar evvel hasta olan çocuğumu Samsuna doktora götürürken otobüsün içinde sigara içenlere defalarca çocuğumun rahatsız olduğunu sigara içmemelerini rica ettiğim halde o yıllarda kapalı alanlarda sigara içmek serbest olduğu için kimse aldırış etmedi, tam aksine sigara olayını yolcuların aklına getirdiğim için belkide otobüs şoförü dahil içerisini sigara dumanından göz gözü görmez hale getirdikleri esnada, bir kaç sıra önümüzdeki koltuktan fırlayan birisi; "Ulan şerefsizler siz insan değil misiniz arabada hasta çocuk var söndürün sigaralarınızı!" diye öyle bir gürledi ki, önce kaptan yan camdan sigarasını Kaymakam Kayalıklarından aşağı fırlattı, ardından da yolcular sigaralarını söndürdüler, bizde duman altı olmaktan kurtulduk. Daha sonra Gerze’ye uğrayan otobüsümüz yolcu almak için durunca sanıyorum bir daha otobüste sigara içemeyeceklerini anlayan yolcular yaktıkları sigaralarla Gerze Meydanını yangın yerine çevirdiler. O mola sırasında bazı gençler şerefsizler sözüne alındıkları için Ziya beye diklenmek istediler ama otobüs kaptanının hastası var adamın bırakın üstüne gitmeyin telkinleriyle olay fazla büyümeden kapatıldı, o kısa molada kendisine sadece teşekkür ettim ve hasta sahibi sanıldığı için kim olduğunu ne kendisine, ne de diğer yolculara sorabildim. Sadece muavinin kim olduğunu soran yolculara "Karanlık Ziya" dediğini duydum. Bu olaydan bir kaç yıl sonra o zaman ki TOPRAK SU Binamıza müdürlük olarak taşındıklarında, KOOPERATİFLER İL MÜDÜRÜ olduğunu öğrendim. O gün için kendisine hep minnettar kaldım ve aynı bina içinde bulunduğumuz zaman zarfında ve sonraki yıllarda da dostluğumuz sürdü. Karanlık Ziya gerçekten görev anlayışı iyi bir idareciydi.. Personeli ile arkadaş gibi uyumluydu, hatta O yıllarda Erfelek’te oturan adını yanlış hatırlamıyorsam İsmail Tepe adında bir Makam şoförü vardı, Ziya beyden sonra işe gelir Ziya beyden önce işten kaçardı da, bizim müdür her fırsatta Ziya beye hanginiz müdür sizin diye takıldıkça Erfelek’ten geliyor zaten memur kadrosunda bu paraya bu kadar iş çok bile diyerek Harun AYBAR’I terslerdi. Bu dünyada her adım arkasında bir iz bırakır. Hele insanın adımının bıraktığı izler kolay, kolay silinmez. Böyle hatıraların akılda kalan o izleri daima çağrışımda bulunarak o kişinin bu anıda olduğu gibi daima yadına vesile olur.