- 272 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanlar Bilmedikleri Şeyin Düşmanıdırlar ( Hz. Ali)
İnsanlığın en büyük açmazı cehalettir. Bir şeye körü körüne saplanmaktır. Bilmediğini savunmaktır. Cehalet insanı kötülüğe götürür. Kötü şey yapmasına, kötülerle düşüp kalkmasına, sonucunda kötülüğü kendisine düstur edinmesine ve o yolda ilerlemesine neden olur.
……………………………………………..
Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu diyor Kur’an-ı Kerim. Cahille alimi, cehaletle ilmi mukayese ediyor. Her şeyin müsebbibi cehalet demek istiyor. İnsanlar bilmedikleri şeyin düşmanıdır derken, bilmez tanımazsanız, iyi midir kötü müdür anlayamazsınız. O nedenle önce bileceksiniz, anlamaya çalışacaksınız sonra karar vereceksiniz.
…………………………………………..
Cahil cesareti diye bir söz vardır. Cahilseniz her şeye atlarsınız, gereksiz müdahalede bulunursunuz, gerekirse düşman olursunuz. O nedenle bilin deniliyor. Bilin ki korkularınızı yenin. Hayır mıdır şer midir anlayın. Körü körüne saplanmayın. Bilmediğinizin arkasından gitmeyin, gereksiz düşmanlıkta bulunmayın.
…………………………………………
Bu sözlere kulak verirsek, ayetle sabit olanı esas alırsak, cehaleti yener ilmin ışığında ilerlersek, doğruyu yanlışı birbirinden ayırırsak kendi adımıza da insanlık adına da iyi şeyler yapmış oluruz. Şerden uzaklaşır hayra yaklaşırız. Dünyayı daha yaşanır hale getirir ve daha iyi bir yaşam süreriz.
Kemal SEYFİ
21.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.