HALİL MANUŞ KİMDİR?
-----1960 yılında Kayseri ili Felâhiye ilçesi Karaşıh köyünde doğdu. Necatibey İlkokulu, Boğazlıyan Ortaokulu ve Boğazlıyan Lisesi’ni Yozgat ili Boğazlıyan ilçesinde bitirdi. 1982 yılında askere gitti ve 20 ay askerlik yaptı. 1980 yılında girdiği Ankara Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Teknoloji Bölümü İş ve Teknik Ana Bilim Dalından 1988 yılında mezun oldu. Yurdun değişik il ve ilçelerinde öğretmenlik ve idarecilik yaptı. Lise yıllarından başlayıp değişik zamanlarda şiirler yazdı. Şiirleri ile birlikte bütünleştirdiği deneme yazıları yazdı. Birçok edebiyat sitesinde ve pek çok yerel basında yazıları ve şiirleri yayınlandı ve yayınlanmakta. Bazı şiir antolojilerinde şiirlerine yer verildi. İlkokul ve ortaokul öğrenci test kitaplarında şiirlerinden sorular soruldu. Yazdığı şiirlerinden onlarcası bestelendi. Okul öncesi ve ilkokullar için bestelenen şiirlerinden animasyonlar yapıldı.
-----Şanlıurfa Karaköprü Ortaokulu Müdür Yardımcısı olarak görev yapmakta olan ozanımızın Şulenur ve Şeydanur adlı iki kızı ve Oğuz Kaan adında bir oğlu vardır.
Yazarımızın yayınlanmış eserleri şunlardır; Can Parçam, Can Tanelerim, Sen ve Ben, Ey Aşk! Vurgunum, Söz Ver Oğul, Deli Gönül, 50 Kelam 50 Kalem, Aklımdasın, Dostça Yazılar 1, 2, 3.
-----Yukarıdaki tanıtım yazarımızın en son yayınlanan “Aklımdasın” adlı şiir güldestesinin öz geçmiş yazısıdır. Ben eseri irdelemekten ziyade ozanın sanat yönlerini, kişiliğini anlatacağım sizlere.
-----“Can Tanelerim” adını koyduğu çocuk kitabını Can Taneleri dediği öğrencilerine yazmıştır. Bir Anadolu öğretmeninin tertemiz yüreğinden dökülen su damlacıklarıdır yazdıkları. Başka diyarlara ve duygulara yelken açan kaptanların seyrini hatırlatır sanki. Şiirlerini okudukça köyde arklar üzerine kol kanat germiş iğde çiçeklerinin bahar kokularını hissedersiniz içinizde. Ve medeniyetin pençesinde kıvranan insanlık için merhamet çığlıkları yükselir şiir ve yazılarında. Tokat atar gelişmişliğin, dijitalliğin suratına çoğu kez.
-----Aşına olduğumuz Yunus Emre’nin tasavvufu, Abdurrahim Karakoç’un, Osman Yüksel Serdengeçti’nin, Ozan Arif’in vatan aşkı ile onların izinde memleket şiirleri yazar, Türk Milleti’nin kaygılarını dile getirirken taklit yapmaz, kendine özgü bir çizgi üzerinde yürüdüğünü görürsünüz.
-----Ozan Halil Manuş dürüst, başarılı ve çalışkan eğitimci şair ve yazarımız. Şiirlerini genellikle, birkaç serbest şiiri hariç, 7’li, 8’li, 11’li, hece vezni ile yazmaktadır. Yani ozanımız; bir bakıma “hece ölmedi” demektedir. Halit Yıldırım (Bestekâr-Şair-Yazar)’ın dediği gibi Halil Manuş “hece şairi” dir. Milli ve Manevi değerlere bağlı şairimiz, Allaha Yakarış (mistik, ilahi, tasavvuf), Sevgiliye duyulan özlem, vatan aşkı, memleket sevdası, tabiatı tasvir ağırlıklı şiirler yazar.
----- Peygamber Efendimiz ’in buyruğu; “Ayrılıkta azap, birlikte hayır var.” Düsturuna uyarak çağrılar yaparken, Dünyanın geçici, aldatıcı heveslerinden vazgeçmemizi öğütler. Ahlaki yozlaşmaya dikkat çeker. O mektebinde okumamış bir psikologdur aslında. Şiirlerinin çeşitliliği muhayyilesinin ve ilham kaynağının sahralar kadar uçsuz bucaksız oluşundan ileri gelmektedir.
-----O bir Anadolu insanı, mertliği ile lafı eğip bükmeden, gevelemeden, doğru bildiğini ve inandığını kaleme alan bir ozanımız, Milli kültürümüze, edebiyatımıza katkılar sunmaya devam ediyor.
-----Onlarca esere imza atmış hemşerim Sevgili Ozan Halil Manuş’u tebrik eder, edebiyat ve sanat yolunda başarılar dilerim.
Kadir ACI, 19.04.2021, Kayseri.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.