- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜN BUGÜN YARIN
Yağmurdan sonra oluşan gökkuşağı altında yorulmak bilmeden oyunlar oynayıp uçurtma uçuran çocukların neşesi, saflığı, masumluğu lazım bizlere. bazı şarkılar, şiirler, dualar, ilahiler, müzikler keyif verir bize, huzura erdirir ruhumuzu. belki her gün müptelası olup defalarca dinlersiniz ama bıkmaz aksine keyif alırsınız. hayatınız renklenir onlarla. bildiğiniz halde tekrardan okumak ve dinlemek tiryakisi eder sizi.
keşke, şimdiki aklım olsaydı diye başlayan cümleleri zaman zaman hepimiz kurmuşuzdur. zamanın ve mekanın, varlık ve yokluk alemindeki varlıkların yaratıcısı ve idame ettiricisi Allah’tır. bir kuşun sesiyle, rüzgarla hışırdayan yaprakların sesiyle, suyun, dalgaların sesiyle şükretmesini bilmeli insan. geceyi, gündüzü, güneşi emrimize vereni bilmeli, tanımalı, O’nu çok sevmeli ve emirlerine uymalıdır. her insan ahiret aleminde cennete girmeye adaydır, ama bazıları dünya imtihanında ölümlü kul olduğunu unutarak, canileşiyor, günah bataklıklarında tövbeyi pişmanlığı aklına getirmeden ömrünü heder ediyor kendi elleriyle kendini cehenneme layık ediyor. diplomalı veya eğitimsiz bazı kişiler seviyorum dediği kadını öldürüyor bu nasıl sevgidir, seven sevdiğini hiç öldürür mü? dilsiz ağızsız hayvanlara eziyet edenin, tabiata zarar verenin sevgiden, duygudan, merhametten nasibi ne kadardır? her anne baba evladına güzel şeyleri sevgiyi, alın terini, helali, haramı, saygıyı, merhameti, vicdanı öğretmelidir. "şair ismet özel şöyle demiş; hak yemek, sol elle yemek yemek kadar dikkat çekmedi bu ülkede. bu ülkede sol elle yemek yemenin kötü olduğunun öğretildiği kadar kul hakkı yemenin de günah olduğu bilinseydi keşke." popüler kültürle yetişen, her şeyi bilen, ahlaki kuralları tanımayan, şehveti ve yemek yemeyi, saatlerce oyun oynamayı hedef edinen tembel bir nesile doğru toplumlar değişim ve dönüşüme doğru gidiyor. ileriki yıllarda bu büyük bir sorun olacaktır, görmezden gelsek te. vurdulu kırdılı, kanlı oyunlara ayırdığı zamanın üçte birini ders çalışmaya ayır ya da odanı topla dediği için ailesini katleden, zararlı maddeler içmek için ailesi para vermedi diye hunharca öldüren kişilerle ilgili ya da beş dakikalık zevk için evlilik dışı beraber olan sonra doğan çocuklar, medyada her gün bir haber çıkıyor maalesef, tam bir depresyonluk durum. sağlığa zararlı maddelerden medet ummak, onları kullanmak bile bile ateşe atlamaktır. teknoloji köleliği beyni uyuşturur, zamanın heder olmasına sebep olur. tarihini, kültürünü, aile yapını elinin tersiyle itip dikkate almayan toplumlar kendi sonunu yavaş yavaş hazırlar. vatanımızın kıymetini bilmek ve çalışıp üretmek lazım. rotası olmayan bir gemiye hiç bir rüzgarın faydası olmaz. insanın da hedefi olmalı ve zamanını iyi kullanıp çalışmalıdır.
saatler durmadan ileriye doğru tik tak diye ilerliyor. her şey büyüyerek ve eskiyerek vaktini tamamlıyor. saatler güne, günler aya, aylar yıllara dönüşüyor. 2021 yılı itibariyle dünyada yaklaşık 8 milyar insan yaşıyor. bugüne kadar araştırmacıların tahminine göre 110 milyardan fazla insan dünyada yaşamış ve ölmüş. dünya sahnesine her gelen rolünü oynayıp gidiyor, dünya kimseye kalmıyor, dünyanın ve öbür alemlerin sahibi kullarına karşı merhametli olan, affeden Allah’tır. her gün doğanlar oluyor, ölenler oluyor, hayat akıp gidiyor, kıyamete doğru. dün ,bugün, yarın; dikkat edin bugün dün ve yarının tam ortasında. dün geçti, yarına çıkacağımızı Allah bilir. şu an sermaye de bu gün var. dünden ders çıkarmak, yarın için plan yapmak gereklidir. ama bu günü en güzel, pişman olmayacak şekilde mutlu ve sağlıklı yaşamak hedefimiz olsun.
Orhan ŞENTÜRK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.