- 296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk Kılavuz İstemez Tek başına Yol Alır (Muhammed İkbal)
Aşk ama hangisi, bilinen iki insan arasında olanı mı yoksa bir başka türü mü, hangisi acaba? İki cins yani kadın erkek arasında yaşanan da aşktır, doğa unsurlarına yönelik olan da aşktır, tüm bunların ötesinde varlığın gerçek sahibine olan da aşktır. Maddi ve manevi olarak düşünmek gerekir o zaman aşkı. İkbal’in sözünü ettiği aşk ise manevi olanıdır, ilahi olandır. Soyut yaşanandır.
………………………………..
Aşk kılavuz istemez tek başına yol alır derken İkbal her ne kadar ilahi olanı kast ediyor olsa da söylenen söz maddi olanı da kapsar mahiyettedir. Manevi olan için bir kılavuza tabi olunmalı, onun arkasından gidilmeli denilse de İkbal ne gerek var buna diyor. Aşk tek başına yol alır, kendi iradesiyle ilerler, kalbe düşer kalpten kalbe yol alır, gideceği yeri bulur diyor. Önce bir ateş düşecek yüreğinizin tam orta yerine, o sizi yakacak kavuracak, susayacak ve susuzluğunuzu gidermek için aşkınızı aramaya çıkacaksınız. Bu uğurda çok yol gidecek, çok emek harcayacaksınız, mevlanıza kavuşacak ona sığınacaksınız.
………………………………..
Aşk dünyevi olanda da kılavuz istemez. Kadın erkek olanda, iki cins arasında yaşananlarda da araya biri girsin istemez. Diğerinde olduğu gibi bu da kendi mecrasında yürür, yol alır. Anlatalım aşktan biraz. Diyelim karşılaştınız görüştünüz, beğendiniz birbirinize vuruldunuz, bir aracıya gerek var mı sonrasında. Sizi birbirinize yaklaştıracak, kalplerinizi ısındıracak, elele tutuşturacak bir kılavuza ihtiyaç var mıdır? Ne gerek var buna. Siz artık yolunuzu bulabilirsiniz, ileriye bakabilirsiniz, iki bedeni bir olarak görebilir, aşkı tadabilirsiniz.
Kemal SEYFİ
19.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.