- 940 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Bir Peri Masalı
Bir varmış bir yokmuş. Kafdağı’nın ardında masallar diyarının içinde bir peri ülkesi varmış. Bu peri ülkesinde her perinin kendine özel güçleri varmış, ve uyum içinde yaşarlarmış. Ama bir gün çok tuhaf bir şey olmuş peri ülkesinde. Bir insan bebek bulunmuş. Bebeğin yanında sadece bir çift küpe varmış. Periler bu bebeğin ailesini haftalarca aramışlar ama bulamamışlar. Bebeğin haline çok üzülen bir peri ve ailesi ona bakmaya karar vermişler. Bu bebeğe bir isim bulmaları gerekmiş ve periler bebeğe tanrının hediyesi anlamına gelen Fedora ismini vermişler.
Fedora periler tarafından büyütülmüş ve çok güzel bir genç kız olmuş, ama insan olduğunu bilmiyormuş! Fedora peri ailesi ve kardeşleriyle bir peri kızı gibi yetişmiş. Ama Fedora kardeşleri ve arkadaşları gibi sihir yapamıyormuş .
Fedora bir gün göl kenarında yürürken ağaçların arkasında bir gölge fark etmiş. Gölgeye doğru yaklaşınca kendisine benzeyen birini görmüş aynı! Fedora gibi kulakları küçücükmüş . Aynı Fedora gibi kanatları da yokmuş.
- Sen de kimsin diye sormuş yabancı kıza Fedora.
Yabancı; benim adım Hermia, Querencia ülkesinin prensesiyim demiş .
Fedora orası da neresi diye şaşırmış!Çünkü peri ülkesinden başka bir yerin olabileceğini düşünmüyormuş .Yabancı Hermia ya buraya neden geldiğini sormuş. Hermia ormanda atıyla gezerken gölün yansıttığı ışığı fark edip buraya geldiğini söylemiş .Fedora ve Hermia uzun süre gölün kenarında oturmuşlar. Hermia ona kendi ülkesini anlatmış.Fedora Hermia ya peri olduğunu ve burada perilerin yaşadığını söylememiş. Hermia güneş batmak üzereyken ülkesine dönmek üzere gitmiş. Fedora günlerce Hermia ile ne kadar benzediğini düşünmüş ve merakı giderek artmış!
Sonunda Peri Daphne’nin yanına gitmiş Fedora. Peri Daphneye, neden sihir yapamadığını ve kanatlarının olmadığını sormuş. Peri Fedora’nın bir insan olduğunu ve onu gölün kenarında bulduklarında yanında yalnızca küpelerinin olduğunu, ailesini aradıklarını ve onu büyüttüklerini anlatmış. Geçmişini bilmeye hakkı olduğunu söylemiş isterse ailesini arayabileceğini ve ona yardımcı olacağını söylemiş. Fedora gerçekten insanların nasıl yaşadığını çok merak ediyormuş. Daphne Fedora ya sihirli bir kolye, sihirli bir şal ve sihirli bir şişe peri tozu vermiş. Sihirli kolye sayesinde Fedora istediği zaman Peri Daphne ile görüşebilirmiş, sihirli şal Fedora yı görünmez hale getirirmiş ve peri tozu Fedora’nın istediği zaman ülkesine geri dönmesine yardımcı olacakmış. Ama Fedora kesinlikle peri ülkesinden kimseye bahsetmemeliymiş. Fedora Peri Daphne ye teşekkür etmiş ve sihirli eşyalarını ve biraz yiyeceği çantasına koyup ailesine veda edip peri ülkesinden ayrılmış. Koşarak göle gitmiş kendi yansımasına bakmış acaba gerçekte kimmiş? Ailesi kimmiş çok merak ediyormuş. Sonra bir ses gelmiş arkasına baktığında gelen Hermia imiş! Fedora çok şaşırmış ama bir yandan da seviniyormuş, çünkü Hermia’nın da bir insan olduğunun farkındaymış .Onu görünce heyecandan Hermia ya sarılmış. Sonra Hermia burada küpesini düşürdüğünü saatlerce ormanda ve gölde aradığını söylemiş ve birlikte Hermia’nın küpesini bulmuşlar.Fedora onunla Querencia ülkesine gitmek istediğini, orada gerçek ailesini arayacağını söylemiş ama perilerden bahsetmemiş. Hermia önce şaşırmış sonra onunla gelebileceğini söylemiş.
Fedora ve Hermia orman da yürümeye başlamışlar ama Hermia’nın atını bağladığı ağacı bir türlü bulamamışlar hava kararınca bir söğüt ağacının altında mola vermişler ve yol boyunca topladıkları orman meyvelerini zararsız mantarları ve Fedora’nın yanında getirdiği yiyecekleri yemişler. Sonra Hermia sırayla nöbet tutup uyumaları gerektiğini söylemiş çünkü ormanda haydutlar olabilirmiş. Fedora tamam demiş ve sırayla nöbet tutmaya başlamışlar ilk Hermia nöbet tutmuş sonra sıra Fedora ya gelmiş. Fedora Hermia’nın verdiği kılıcı elinde tutup beklemeye başlamış. Bir süre sonra ormandan onlara doğru sesler gelmiş. Fedora gelen seslerden dolayı korkmaya başlamış ve aklına sihirli şal gelmiş, sihirli şalı çantasından çıkarmış şal küçücük olduğundan onları tamamen görünmez yapamayacağını düşünüyormuş ,hem Hermia’nın yanında çıkarsaymış Hermia bir tuhaflık olduğunu anlayıp korkabilirmiş. Fedora Hermia’nın uyuduğundan emin olmuş sonra şalı açmış ama şalı açtıkça şal genişlemeye başlamış ve ikisini de haydutlar gidene kadar görünmez yapmış. Sonra Fedora şalı katlayıp geri çantasına koymuş şal yeniden küçücük hale gelmiş çantasına koyarken .Hermia bir süre sonra uyanmış .Sonra Hermia nöbet tutmaya başlamış ve sabaha kadar sırayla nöbet tutmuşlar.Sabah kalan yiyeceklerden yedikten sonra yola devam etmişler .
Güneş batmak üzereyken ülkeye varmışlar.Ülkenin girişine vardıklarında Hermia’nın atı onları orada bekliyormuş, ipini koparmış ve ülkenin girişinde Hermia yı beklemiş .Ülke Peri ülkesinden daha büyükmüş ve insanlar aynı Fedora gibiymiş, bu çok tuhafına gitmiş Fedora’nın…
Hermia Fedora ya onunla saraya gelmesini ve orada onu ağırlayacaklarını söylemiş.
Saraya gittiklerinde kral ve kraliçe onları karşılamışlar . Fedora ya dinlenmesi için bir oda vermişler. Fedora odasına gidince peri annesi Daphne ile konuşmak istemiş. Kolyeye Peri Daphne ,Peri Daphne diye seslenmiş! Bir ışık yanmış ve Peri Daphne’nin görüntüsü odadaki aynaya yansımış. Fedora insanların yaşadığı bir ülkeye geldiğini, burada kimseye perilerden bahsetmediğini ve iyi olduğunu söylemiş. Sonra görüntü yok olmuş birden .
Akşam olmuş ve akşam Fedora yı yemeğe davet etmişler. Fedora odada onun için bırakılan elbiselerden birini giymiş ve yemek salonuna inmiş .Yemek salonunun başında kocaman bir tablo varmış kral ve kraliçe bir de kraliçenin kucağında bir bebek. Tabloda kraliçenin kulağındaki küpeler aynı kendi küpelerine benziyormuş. Fedora şaşırmış ama belli etmemiş sonuçta herkeste olabilecek bir şey diye düşünmüş. O akşam yemeklerini yemişler. Ama kraliçe hasta olduğu için katılamamış yemeğe .
Sabah Fedora erken uyanmış ve bahçede ailesini aramaya nasıl başlayacağını düşünerek gezinirken kraliçeyle karşılaşmış. Kraliçe ve Fedora kısa bir süre konuşmuşlar sonra. Fedora tam giderken kraliçe Fedora’nın küpelerini fark etmiş ve onu durdurmuş ve Fedora ya bu küpeleri nereden bulduğunu sormuş.
Fedora onu büyüten ailesinin ona verdiğini ve buraya ailesini aramak için geldiğini söylemiş, ama peri olduklarından bahsetmemiş, çünkü peri annesi Daphne öyle tembih etmişti .
Kraliçe Fedora ya onunla yürümesini istediğini söylemiş.
Fedora kabul etmiş ve gül bahçesine doğru yürüyüp gül bahçesindeki masaya oturmuşlar.
Kraliçe Fedora ya peri ülkesinden gelip gelmediğini sormuş.
Fedora sessiz kalmış ama bu soru karşısında oldukça şaşkınmış ve korkarak evet demiş.
Kraliçe Fedora ya bir peri olduğunu ve küpelerin kendisine ait olduğunu bunların tılsımlı küpeler olduğunu söylemiş.
Bir prense aşık olup ülkesinden kaçtığını bu yüzden ülkesinin peri lanetiyle lanetlendiğini, ilk çocuğunun 3 yaşına gelince öleceğini ve tüm sihir güçlerini ülkesinden kaçtıktan sonra kaybettiğini bir ve insana dönüştüğünü ,bu yüzden de Fedora doğduktan sonra onu sihir güçleriyle lanetten koruyamadığını, onu bu yüzden peri ülkesine bırakarak periler tarafından korumaya alınmasını umduğunu , küpeleri de bir işaret olsun diye yanına bıraktığını, ama onu bıraktıktan sonra ülkesini çok uğraşmasına rağmen bulamadığını anlatmış .Fedora ya onu bıraktığı için özür dilemiş.
Kraliçe ve Fedora yani anne ve kız birbirlerine sarılmışlar…
Sonra Fedora ya nasıl yaşadığını ve buraya nasıl geldiğini sormuş kraliçe
Fedora biri bir anlatmış yaşadıklarını
Meğer Kraliçe Peri Daphne’nin kızı imiş! Kraliçe Fedora ya peri ülkesine gitmek istediğini ve ailesini çok özlediğini hatta bu yüzden hastalandığını söylemiş.
Ertesi gün sabah erkenden gül bahçesinde buluşmuşlar ve sihirli peri tozu yardımıyla peri ülkesine gitmişler. Peri Daphne kızını ve Fedora yı görünce çok sevinmiş ve ağlayarak kraliçeye sarılmış. Peri Daphne ormanda Fedora yı bulduğunda küpelerin kızına ait olduğunu anlamış ve Fedora o yüzden korumasına almış. Diğer perilere Fedora nın kim olduğunu söylememiş çünkü periler lanetlerden çok korkarmış. Peri Daphne kızının laneti Fedora yı etkilemesin diye ülkeyi sihirle görünmez yapmış kraliçe ye karşı.Peri Daphne aslında kızını çok özlüyormuş ve Fedora’nın kızını bulabileceğini bildiğinden onları heyecanla bekliyormuş .
Kraliçe ve Peri Daphne sarılmışlar ve özlem gidermişler. Kraliçe ile Fedora ülkelerine dönmüşler.Kraliçenin hastalığı bir süre sonra kendiliğinden geçmiş.Sık sık peri ülkesini ziyaret etmişler ve mutlu bir yaşam sürmüşler.
yemyeşilmiş ormanlar
billurmuş bütün ırmaklar
yalancı olsa da
neden bu kadar çok sevilir ki peri masalları
görmesek de Kaf dağını
aklımızdadır hep Anka kuşları
anne rahmidir dünya
anne kokusu cennet
anne şefkatidir her iklim
bayramdır günlerden
ya da baharı müjdelemiştir güneş
mutluluktur sınırsız hayal kurup
gümüş kanatlara sığınmak
iki el iki beş parmak
sallanır ninnili beşikler
annesine saklayarak en güzel kokularını
saksısının içine büyür isimsiz bir çiçek
devri zamandır her sabah
en güzel melodidir su sesi
sisli bir aynayla yüzleşir bir çift göz
bazen öyle güzeldir ki çocuk kalabilmek
bir üç beş on onbeş
sopası kaybolur perilerin
ilk defa anlam bulur gözyaşları
alnından öpülmelidir bütün kanatsız kelebekler
tedbirinde teselli
melekler şehrinin resmini çizmiş bir kalem
mevsimlerden baharmış periler yine varmış
ve zamana uysa da o periler
her şeyi yoluna koyan o baş melek hep varmış
’’Yazmış olduğum masala bu güzel şiirle destek olan Ahmet Örnek hocama çok teşekkür ederim.’’