- 331 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eller
Doğuştan kapalı getiririz ellerimizi. Ama sonra onlarla neler işleriz. Gün olur ellerimizin kazandıklarıyla yükselir başımıza taçlar giyeriz, gün olur ellerimizin işledikleriyle zelil olur uçurumlara düşeriz. Bazı eller bıçak tutar, tabanca tutar, canlara kıyar, hakka, hakikate karşı zulüm işler. Nefreti hak etmiş uğursuz ellerdir bunlar.
Bazı eller çiçek tutar, gül tutar, insanları iyiye, doğruya, güzele, hayra, hakikate davet eder. Sevilmeye, öpülmeye layık müstesna ellerdir bunlar.
Açılıp Allah’a dua edelim diye dile getirilen eller. İfade ettiği mana ile insan ruhunun en zengin dili olan eller. Şefkatle okşayan, nefretle sıkılan ve acizlikle açıldığında Arş-ı Alayı titreten eller. Çeşit çeşit handikapların içine giren eller. Ve ellerin bize çağrıştırdığı manzaralar…
Eller vardır, nasırlı çehresiyle alın terinden başkasına minnet etmeyen. Öpülesi…
Eller vardır, Rahim isminin şefkat burcunda tecellisiyle yavrusunu kucaklayan, bağrına basan. İmrenilesi…
Eller vardır, içinde tuttuğu hak ve hakikat kılıcıyla insanlığa adalet dağıtan. Özlenesi…
Eller vardır, her kapıyı çalmaktan yorulmuş ama sonunda çalınması gereken tek kapıya yönelmiş. Görülesi…
Eller vardır, kinin, nefretin, kötülüğün kendisine alet edilemediği. Dostluk, kardeşlik ve sevgi için uzanan. Tutulası…
Eller vardır, şefkatle açılıp insanlığın bütün dertlerini kucaklayacak kadar geniş. Sevilesi…
Eller vardır, gece karanlığında bütün aydınlığıyla Rabb’ e kalkan ve ıstırapla inleyen. Yüze sürülesi…
Eller vardır, pamuktan daha yumuşak, ipekten değerli, iyiliklere, güzelliklere uzanan. Gıpta edilesi…
Eller vardır udda, sazda, kemanda gezercesine kalplere, gönüllere, ruhlara dokunurcasına hareket eden, her uzanışıyla insanlığı içinde bulunduğu bataklıktan kurtaran. Eller verilesi, gönüller feda edilesi…
Bugün dünyada ayrım gözetmeksizin tüm insanlığa uzanmış, hakka, hakikate, iyiliğe, güzelliğe adanmış, kinin, nefretin, kötülüğün kendisine alet edilemediği ellerin hala var olmasından dolayı mutluluk duyuyoruz ve geleceğe dair umutla doluyoruz.
Remzi Ormancı
Mart 2008, Bursa Daha Azını Gör
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.