- 212 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şükür Bestesi
Saniyesinde aldığım nefeslere şükürden elmaslar serpiştiriyorum.İnsan olarak yaratılmanın koynunda,akıl kalp arası koşturmalarımın yorgun düştüğü oluyor zamanla.
Kuruttuğum duygularımı gözlerimin takalarına geriyorum yine.
Şükür şerbetinin kıvamını ayarlayabildiğim ölçüde dolduruyorum kulplu bardağı.Anda yudumlayabiliyorsam duygularımın önüne azalarımı seriyorum kırmızı halı niyetine.
Kalemin ucunda bir şükür bestesi var bugün.Yamalı olsada duygularım,”yırtıkların iplik tutmaz”düsturunun miadı dolalı çok oldu.
Virajları birer basamak görebilirse yaratılmış nadide varlık, yaşamasının hikmetlerini sıralayabilir topyekün.Yoksa hangi kalp yaşar,yaşarken cenneti soluklar.Hangi kalp huzur atmosferinde semazen olup döner üçyüz altmışbeş gün.
Zor sınav sorularının kemale ermede araç olduğunu özümsemeli,bilfiil nefes aldığımız sürece,
“Lütfun da hoş kahrın da”diyerek şükür yolunda adımlarımızı sağlam atmaya çalışmalıyız.
Gülü dikeniyle kabul edip,kokusunun renginin bize huzuru-şifa verdiğini düşünmeliyiz.
Kelimelerim öksüz,tümcelerim çatlak.Hiç eğitim almadığım yazının ruhundan belli.Kızarım bazen kalemime.Sonra kalemi kendime çevirip “zamanında sen de yürek duvarlarına yazsaydın” seslerini işitince ruhumdaki acının katlanması kaçınılmaz.
Olmazsa olmuyor olabilir.Kalemi sırdaşım bildiğim günden beridir şükür ki gider ayak ömrümün kuyruğundan yakalamış olmanın şükrünü yaşıyorum.
Boğuşuyorum kelimelerle,bazen dans ediyorum.Bazen küsüp sırtını dönüyor alfabenin asık suratlıları.Bin şükür diyerek teselli oluyor yüreğim.Kötü olduğunu bilerek yazıyor ve şükür diyorum.
Eğitim görmüş,edebiyatı omuzlamış özel insanlara hayranım uzun zamandır.Ne mutlu onlara ki rabbim fırsat vermiş.Hayırlı işlerde mücadele imkanına sahip olmuşlar.
Bulutlara yükselmek gibi hırslarımızın bizi enkaz yığını haline getireceği de aşikar.
Her hırsın kalbimize bir yara atması,zamanla yaraların kangrene dönüşmesi kaçınılmaz sondur.
Aza kanaat huzur atmosferinde kanatlanıp,yepyeni kapıların kındırılmasına vesiledir.
Eskilerin “beterin beteride vardır”sözü en zor şartlarda şükür etmekle,Allah’a olan inancımızı pekiştirmek ve şükür etmenin önemini kavramaya sebeptir.
Şükür ki edebiyat defterinde güzel şiirler,yazılar okuyorum.Bu bile Allah’a bir teşekkürü gerektirir.
Çok şükür bugünde geceye vardık.Sabah ola hayrola.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.