- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Daha Çok Aldanacağız Yaşadıkça, Anlasana Bu İlk Aldanışınız Değil (Ümit Yaşar)
Günümüzde aldanma aldatma sıradan şeyler oldu. Artık ne aldanan ne de aldatan sorun yapıyor bunları. Hani bir söz vardır, sıkça da söylenir hayat yenilen kazıkların bileşkesidir diye. Yani hayatı aldana aldana, yenile yenile öğrenir anlarsınız anlamında. Aldanırsınız da aldatmaz mısınız hiç, başkalarına kazık atmaz mısınız, mümkün mü bu? Siz de başlıyorsunuz aldatmaya, masum insanları çarpmaya. Bir bir çırpmaya.
…………………………………………………..
Şair aldanmayı mutlak çok yönlü söylüyordur. Aldanma sadece maddi olanlarla ilgili değildir. Maddi olanlar belki de aldanmanın en hafifidir. Bana göre manevi olandan bahsediyor. Esas yaralayıcı olan, büyük hasar verenden bahsediyor. Belki belki bir sevgi ve aşk yarasından bahsediyor, bir inanç yarasından söz ediyor.
…………………………………………………
Aldanma türlü türlüdür. Ne ilk ne sondur. İlki belki en zorudur, çünkü ilk karşılaşılanıdır. Aldandıkça alışır insan. İkincisi ilkinden daha kolay aşılır. Üçüncüsünden sonra ise sorun edilmemeye başlanılır. Bazen de aldanma en deneyimli, tecrübeli olduğunuz dönemde yaşanır. Hiç umulmadık yerden yaklaşılır. Ters köşe yapılır.
……………………………………………….
Aldanalım hiç sorun değil. Allah aldatandan etmesin. Aldattığını sananlar kendileri aldananlardır aslında. Bugün kazançlı gibi görünse de yarın kaybettiğini görecektir. Dünyada olmasa da ahirette mutlak hesabını verecektir.
Kemal SEYFİ
14.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.