- 867 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sırat bu dünya cennet cehennem nere
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Böyle yazınca bayağı bir inanç meselesi karşımıza çıkıyor.İnançlı olmak iman etmek,inançlıyımdır belkide çoğu insandan fazla inançlı ve iman eden biriyimdir. Herkes bir şeylere inanır iman eder.Her ne kadar inansa iman etsede şüphecidir şüphe eder şüphe içinde yaşarız .Var mı,doğru mu acaba larda yaşarız.
Şüphe ne demek?
Bir olgu, ilgili gerçeğin ne olduğunu kestirememekten doğan kararsızlık kuruntu ,işkil acaba gibi düşüncelere dalmak. Belirsizlik korku sıkıntı ruha huzursuzluk veren sonu belli olmayan rahatsızlık demektir.
İnanç; Bir düşünceye çok sağlam bir biçimde içten gönülden bağlı bulunma güvenle doğru sayma inanma emin olmak,belli konularda daimi veya geçici olarakverilen değer.
İman ne demek?
Dinin ortaya koyduğu,doğruluğu deneyden geçirilmeden sınanmadan kabul edilen olduğu gibi benimsenen bir öğretinin ya da ülkünün (idealin) dayanağı yapılan öğreti ,dinsel inanış.
İman (etimolojik)Kelime anlamı olarak güvenmek ve samimiyetle inanmak anlamına gelir.Amentü bunu çok net olarak açıklayan bir duadır.Duada şöyle der.
" Yemin olsun ki ben Allah’hın meleklerine Allah’hın kitaplarına Allah’hın peygamberlerine ,ahiret gününe kazaya kadere ,hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna, Allah’hın bir olduğu tapılacak başka ilah olmadığı Muhammet’in Allah’hın kulu ve elçisi olduğunu dil ile söyler kalp ile tasdikler inanır iman ederim" der.
Her ne kadar şahadet getirsekte Allah’tan başka ilah yok Muhammet kulu ve elçisidir desek de şüphe edriz.
Ben her zaman şöyle dua ederim.
"Allah’hım hepsinden önce, her şey den evvel şüphe etmeden iman etmeyi ver "diye dua ederim.
Ardından düşünürüm kendime sorarım günah ne sevap ne cenet cehennem nere ve hemen aklıma sırat gelir.Varmıdır yokmudur? Acaba Sırat neresidir? sorgular kendimce düşünürüm. Sırat bu dünya derim kendime evet sırat bu dünya her ne kadar kocaman da görünse bizim için eşsiz büyüklüktede olsa yaratanı için yok denecek kadar küçüklükte; Neden sırat bu dünya?
Bu dünya da yaşamak sandığımız kadar kolay değil aslında,neden çünkü dünyada ki her şey canlı cansız görünen görünmeyen gaz sıvı dünyanın tümü var olan nesneler biri biri ile hukuk içerisinde ilişki içinde. Dünya bize kaba bir takım şeyleri yapmak bir şeylere sahip olarak rahat yaşayabileceğimiz gibi görünse olsa da görümeyen öyle değil.
Bu dünyada günah dediğimizde aklımıza yanlış sevap dediğimizde doğru aklımıza gelmeli. Dünya da yaşarken yaptığımız her yanlışın işlediğimiz her günahın karşılığını mutlak yaptırımını dünya da ödüyoruz. Dünyada ki insan için oluşan her olmsuzluklar insanın dünya üzerinde ki yaptığı yanlışlıklar,işlediği günahlar neticesinde oluşmaktadır.
Mesela en basitinden ağaçların kesilmesi,betonlaşma kimyasalların kullanımı zehirler kullanarak canlılara verdiğimiz zararlar yaptığımız yanlışlar işlediğimiz günahlardır. Bize geri dönüşümü yani yaptırımı cezası küresel ısınma susuzluk hava kirliliği kiyasallar neticesinde canlıalra verdiğimiz zarar sonucunda sağlıyacakları faydadan mahrum kalmak bunlardan büyük ceza yaptırım olur mu ? Sıcak olduğunda nefes alamadığımızda cehennem gibi cehenneme döndü demez miyiz her ne kadar cehennemi bilmesek görmemiş olsak da.
Baktığımızda dünyamızn çok güzel olduğu eşsiz harika ve hatta cennet gibi demezmiyiz.Alın size cennet ve cehennemin dünya hali bir başka örnek her daim yaşarken karşılaştığımız bire bir yaşadıklarımız. Aradığımız sırat köprüsü olan dünyadan gerçekler.
"Sırat bu dünya geçti geçtin geçemedin öbür tarfta sırat arama" Benim bir başka sözümdür.Yeri geldimi her zaman çekinmeden söylerim. Neden mi ? Çünkü insanın yanlışlıkları işlediği günahlar dünyada ki yaşamını zorlaştırır.
Bu örnek beni dünyanın sırat olduğu konusun da inandırıcılığı yüksek bir örnek.
İnsan tabiattır tabiat sa bir sanat insan hayatında sanatla oynar. Örneğin arı harika bir sanat eseri yapar bu sanat eserinde kışın kış uykusuna yattığında yiyeceği balı depolar. Biz burada bir yanlış yaparız günah işleriz. Arının yiyeceğini alır kışın arıyı açlığa mahkum ederiz. Açlığa mahkum etmiyoruz şekerli su veya kek dedikleri yiyecekten veriyoruz deselerde arının kimyasını bozar, Biz nasıl şekerden balı yemiyor beğenmiyorsak o da aynı.Arının balını almakla hak yemek aynı ,bizim ekmeğimizi dediğimiz işimizi bozdularmı öldürmeye varacak ceza veriyoruz. O zaman bal yemeyelim mi ?Tabiki yiyeceğiz fakat balı kovandan alırken arının kışın yiyeceği balı petekte bırakmalıyız. ben dedemle tarlada bal çıkarmaya giderdim dedem bal peteğinde arının kışın yiyeceği balı kalacak şekilde bal makinesini döntüdtürürdü. Ha bizim elimizden ekmeği almışlar ha biz arının balını almışız.
Sırat bu dünyadır insan öldükten sonra toprakta ayrışır tabiata döner tabiatta olan her şey insan vücudunda vardır. insan tabiattır tabiat insan.
Bu dünyada yaptıklarının karşılığnda cennete veya cehenneme gireceksin demiyorlarmı demekki sırat bu dünya, sırat bu dünya olduğuna göre cenet cehennem de bu dünyada demektir.İşlediğin günahlar yani yaptığın yanlışlar sana bu dünyada cehennemi yaşamana sebep olacak nasıl? Diyelim iki aile var bunlar kan davalı bir birlerine giriyorlar çoluk çocuk kimi si ölüyor kimi kalıyor şimdi bunlar cehennemi yaşamış olmuyorlarmı. Ya da trafik kazasında çocukları ölüyor şimdi bu insanların çektiği cehennem azabı değil mi?
Daha başka bu dünyayı cehenneme çevirecek yanlışlarımız çıkardığımız petrol kullandığımız doğal gaz artezyen sularından kalan boşluklar bu boşluklar böyle kalmayacak yerini yer altı sularımı yoksa çekirdek ateş küre dediğimiz mağma tabakamı dolduracak volkan olup patlayacak mı yoksa çökmelerle bizlere cehennemim i yaşatacaklar.
Cennet zaten dünyamız harika eşsiz güzelikte bilmediğimiz görmediğimiz güzellikte bir cennet.
Sonuçta insan bu dünyada bir ağacın yaprağı ,dünyanın üzerindeki ot gibi çimen gibidir. İnsan hayatı mevsimlere benzer ilkbahar,yaz,sonbahar,kış. İnsan doğduğundan gençliğine kadar İlkbaharı, gençlikten olgunlaşana kadar Yaz’ını, Olgunluktan ihtiyarlığına kadar sonbaharını, İhtiyarlıktan ölümüne kadar Kış’ını yaşar.
Ne zaman ağaçta tutunamazsa yaprak düşer.
Dünya da günah işlediniz yanlış yaptınız cezası yaptırımı cehennemi, sevap işlediniz doğru yaşadınız ödülü yaptırımı cenneti yaşarsınız.
Sırat bu dünya geçtin geçtin, geçemedin öbür tarfta sırat arama.
----------------------------------------sevgilerimle...
-------------(pitik)
YORUMLAR
Çok güzel başlanmış muazzam ilerlemiş fakat finale giderken yazı ;İhtivası ile muhtevasını evire çevire dövmüş..Yorumu yapıp son kısmını öyle okuyacağım yazınızın.
Güne gelmesi okuru düşünmeye sevk etmesi açısından güzel. Fakat yazının Şüphe ettiğimizden emin olması kaleme o kadar sirayet etmiş ki. Hiç şüphe etmiyor olmamdan dolayı kusurlulu mu iman ettim diye şüpheye düştüm. Ki üzerinde şüphe olunan şeye asla İman denilemez.İnanç denebilir değişmeye açıktır. Değişe değişe İmana vasıl olur. Bu da, İmanın değil Beşeriyetin ; zamana ve ilme olan ihtiyacındandır.
ve evet Direk Allah Yok denmez Hatta asla denmemeli. Önce başka şeylere yok demek lazım. Sonra o yok dediğimiz şey inananı Allah yok aşamasına taşır. Sırat dünya ise cennet, cehennem de Diye başlayıp devam eden satırlar maksadın tecellisi olmuş adeta. Evet evet.Sırat Dünyada geçilir Dünya bunun içindir Fakat Bu hakikat sıratın dünyada olduğuna değil olmadığına delildir. Ve bahsi geçen tecavüzlerin cennet ve ya cehennem olduğuna inanırsak.Bize cennet olan evladımıza cehennem olur. Bu da adil olmaz.Zira sizin kuşağın verdiği zararın yer yüzüne yansıması, sizden en az elli yıl sonra olur.Şüphe içinde nasıl ki iman olmaz İmanda da şüpheye yer yoktur.Dün sevgilim geldi Cennettir dünya; Bu gün çıktı gidiyor Cehennem. Aynı mekan iki isim Yok be abi. Yani ben dönerim dünya döner. İşte tamda bu yüzden burası cennet sayılabilir iman etmemişler için. Zira cehenneme kıyasla dünyanın en zor hali cennettir.
Misafirim geldi yazıyı okumayı tamamladığımda yoruma ilavem olabilir.
refik pelvan
kullarına eziyet eder mi? Düşünün çok kötü bir trafik kazasında bir aile çoluk çocuk ölüyor fakat hiç biri acı duymamış olabilir fakat bize bir cehennem manzarası olabiliyor bilmediğimiz bir cehennem Nesimiyi düşünün derisi yüzülerek öldürüldü acı çekmiş midir?
sizce İnsan doğar yaşar ölür ve doğaya tabiata döner bedende olanlar ayrışarak tabiatta ait olduğu yere döner ruh nereye gider? insan geldiği yere döner
teşekkür ederim onur verdiniz? Saygı sevgi ve selamlar
refik pelvan
kullarına eziyet eder mi? Düşünün çok kötü bir trafik kazasında bir aile çoluk çocuk ölüyor fakat hiç biri acı duymamış olabilir fakat bize bir cehennem manzarası olabiliyor bilmediğimiz bir cehennem Nesimiyi düşünün derisi yüzülerek öldürüldü acı çekmiş midir?
sizce İnsan doğar yaşar ölür ve doğaya tabiata döner bedende olanlar ayrışarak tabiatta ait olduğu yere döner ruh nereye gider? insan geldiği yere döner
teşekkür ederim onur verdiniz? Saygı sevgi ve selamlar