SESLENİŞ
SESLENİŞ
İnsanı diğer canlılardan ayıran ve üstün kılan özelliği akıl diye tanımlanan vasfının olmasıdır. İnsan aklıyla önce hayal kurar bu hayallerini somutlaştırmak için çaba gösterir temelde bu çabaya kısaca bilim deriz günümüzde yaşamı kolaylaştıran hemen her şey geçmişte küçücük bir çocuğun hayaliydi. Aslında her insan hayal kurar pek azı hayallerinin peşinde koşar başka bir deyişle içindeki çocuğu yaşatabilir. Günümüz dünyasındaki her türlü bilimsel gelişme bana göre öğrenirken içindeki çocuğu yaşatmayı başarabilmiş bilim adamlarının eseridir. Çocuk hayal kurar merak eder hayalini gerçekleştirmek için çabalar merakını gidermek için araştırır. Toplum onu hayallerinden vazgeçirmek merakını törpülemek için çeşitli kurum ve kurallarla karşısına dikilir. Çoğu zaman Temelde Allahın lutfu pek çok çocuk ruhlu dahiler toplumu oluşturan kervancıların katırlarını ürküttüğünden yok edilir. Maalesef bu durum doğu toplumlarında genel kabul görmüştür. Bu halin somut verisi ortadır. Ülkemizde eğitim sistemi artık çocukların hayallerini sınırlama meraklarını törpüleme işlevini maharetle yerine getirdiğinden günümüzde adına beyin göçü dediğimiz pek çok çocuğumuz yaban ellerde çiçek açmaktadır. Ülkemizdeki karar alıcılar yani kervancılar ürkek katırlarını ehlileştirmek uysallaştırmak yerine o katırlara steril alanlar oluşturmayı yeyleyerek benim kervanım rahat rahat işlevini görsün de gerisi mühim değil der gibi anlayış geliştirmiştir. Maalesef eğitim sistemimiz bu anlayış çerçevesinde şekillenmiş tek tip insan yetiştirme üzerine yoğunlaşmıştır. O kervancılara hatırlatmak isterim dünyada tek kervancı siz değilsiniz mevcut halinizle diğer kervancılara maraba olmaya teşne ve bu vaziyetle övünen bir toplum oluşturursunuz ki vaki durum bu dur görüyorum ki epeyce yol almışsınız. Farklı düşüncelerden nasiplenip farklı düşüneni hayal kurabileni merak edebileni soru sorabileni hoş görüp geliştirmek yerine toplumsal paranoya olarak tanımlayabileceğim bir alana savrulmuşsunuz gerçekler ortada bu gün maalesef eğitim sistemimizin çocuklarımızın hayallerini meraklarını törpülemek için uğraş verdiği ni düşünmekteyim. Kısaca ne ekerseniz onu biçersiniz ondan sonrada beyin göçünü dert edersiniz dert sizinse çare de sizdedir görüyorum ki anlamaktan çok uzaksınız.
14/04/2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.