- 460 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İyilik Bir Görevdir (Kant)
İyilik bir görevdir diyor filozof Kant. İyilik yaptığını düşünerek fazladan bir şey yapmış olduğunu düşünme, bu sizin işiniz, insan olmanızın gereğidir diyor. İyilik yapıp afra tafraya, sağa sola caka satmaya gerek yok, işin o zaten, insan olmanın doğal sonucudur iyilik yapmak, bir meseleyi çözmek, birilerinin bir sorununu gidermek.
…………………………………………..
İyilik yapıp başa kakanlar, fazladan bir iş yaptığını sananlar, iyiliğe su katanlardır. İnsansan eğer iyi olacaksın, iyilikte bulunacaksın. İyiliği fazladan bir şeymiş gibi görmeyeceksin. Kötünün zıttıdır iyi. Olumlu ve güzel olandır. Makul ve makbul olandır. İyi olarak, iyi işlerle uğraşarak başkalarına iyilikte bulunarak önemli bir şey yapmış olursunuz. En azından kötü ve kötülüğün alanını daraltıp, payını azaltmış olursunuz.
…………………………………………
Filozofun dediği gibi iyiliği mutlak karşılığı olan bir şey olarak görmemek, beklentiye girmemek gerekir. İyilik başka bir şeydir. İyi olmanın ürünüdür. İyilerin üstlenmiş olduğu bir vazifedir. Bu ise azımsanacak bir şey değildir. Baştan ödüllü bir şeydir. Telaffuzu bile hoştur.
………………………………………..
İyi olalım, iyi kalalım, iyilerle dost ve arkadaş olalım, iyilikte bulunalım.
Kemal SEYFİ
12.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.