- 511 Okunma
- 5 Yorum
- 6 Beğeni
Bir Anadolu insanı Huriye Nene
Sabah ezanı sesiyle kalktı Huriye nene..Sobanın sönmeye yüz tutmuş ateşine odun atmak gerekti. Evinin önünde ki yüklüge gittiğinde baktı ki odunlar epey azalmıştı ...Kendi kendine söylendi "bugün bana orman yolu göründü odun toplamaya gitmem gerek" diye..
Sobanın üstünde fokurdayan gügümden çaydanlığa yavaşça su döküp güzel bir çay demledi..Eşini uyandırdiktan sonra güzelcene abdest alıp eşi önde o arkasında sabah namazını birlikte eda ettiler...
Sonra bahçesinde ki keçinin sütünden yaptığı peynir ve tereyağından bir parça tabağa koyup, kümesten de aldığı iki yumurta ile güzel bir menemen yaptıktan sonra bir parça somun ile sofraya oturup bir güzel afiyetle yediler..
Huriye nenenin kocasının bacakları eskisi kadar tutmuyordu...Yaşlılık hali dizlerine iyice vurmuşken bastonsuz dışarı da gezemiyordu.
Bu yüzden yükün büyüğü hep Huriye neneye kalıyordu...
Huriye nene ile eşi devletten aldıkları yaşlılık maaşı ile geçinir giderlerdi..Hallerine hep sükrederken, "devletimize zeval gelmesin yoksa halimiz ne olurdu" diye devletine de bolca dua etmeyi unutmazlardı.
Gün iyice ağarınca elinde ipi yola koyuldu..
"Yürüye yürüye" köyün üst tarafın da ki mezarlığı geçip ormana vardı.Yerdeki kuru odunları toplarken epey yorulmuştu ama fazla oyalanmamalıydı...
Hava pusluydu ve birden yağmur boşalabilirdi.. Topladığı odunların hepsini ipiyle sıkıcana bağladığı gibi sırtına aldı "yavaş yavaş" ormanın içinden yokuş asyagı köydeki evine doğru iniyordu.
Arabayla yoldan geçen bir genç Huriye neneyi görünce arabasından indi...
__Nenem yardım edeyim mi gel arabayla bırakalım seni gideceğin yere?
_Yok evladım alışığım ben hem sen misafirsin olmaz zaten bende evime geldim sayılır.. Evim şurada ki yeşil boyalı ev...
_ Peki anladım nenem sana ısrarım boşuna olacak ee madem evinede yaklaşmışsın sen nasıl istersen ... Odunları ne yapacaksın nenem..
_Evde odun az kalmış sobaya atıp kocama çorba yapacam.
__Peki nenem bir resmini çekeyim mi?
_Dur bir dakika şu dağılan saçlarımı başlığımı bir duzeltem...Emme güzel çek tamam mı?
Gülümsedim;
__Emme en afillisinden çekerim nenem sen hiç merak etme resminide muhtara postalarım o sana ulaştırır...
_ Tamam evladım dönüşte de geliverin çorba hazır olur bir corbamı içersiniz hem sizede şifa olur hem anıcan ile misafiri çok severiz...
_Tamam nenem su tepedeki "su kaynağının" oraya bir gidelim dönüşte sana muhakkak uğrarız hadi sağlıcakla...
Nevin Aktekin Gülfirat
11/04/2021
Fotoğraf: Mahmut Leventoğlu
YORUMLAR
Canim ninem.
Ellerinden öperim ben onun.
Ne kıymetlidir onlar bizim için.
Teşekkür ederiz Nevin Hanım bu tanıştırma için.
Nevin Aktekin Gülfırat
Huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕🌹
Hayatın içinden çok güzel ve anlamlı bir hikayesi olan harika duygularla yazılmış bir yazıydı kutluyorum tebrikler.
Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum.
Selamlar ve saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
Selamlar şiir yüreğinize mutlu akşamlar diliyorum ☕