- 298 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Müsibet Bin Nasihattan İyidir, Daha Evladır
Biz insanlar bir mevzuyu fiili olarak yaşamadan o konudan ders almayız. Ne kadar nasihat edilirse edilsin, uyarılmış ikaz edilmiş olursak olalım umursamaz üzerinde durmayız. Aynı hataları yapmaya devam ederiz. Ta ki başımıza bir iş gelinceye, doğrudan yaşayıncaya kadar.
.......................................................................
O nedenle söylenmiştir bu söz. Bir müsibet bin nasihattan iyidir, daha evladır denilmiştir. Nasihata karnımız toktur. Duymaz işitmeyiz. Bir kulağımızdan girer diğerinden çıkar. Ancak bizzat yaşarsak, sakıncasını zararını, kalıcı bir hasarını görürsek denilmek isteneni daha iyi anlar kavrarız.
.......................................................................
Hani yakınlarınızı, dostlarınızı, arkadaşlarınızı bir konuda defalarca uyarır netice alamaz, sonra da ne halin varsa gör deriz ya böyle bir durum işte bu.
..........................................................................
Kişinin başına gelebilecek bir müsibet yani yaşayabileceği bir hadise ona sonraki hayatında çok daha etkili bir deneyim olur. Başından geçen bu hadise konuyu anlamasına, sonraki süreçte daha dikkatli olmasına neden olur.
Kemal SEYFİ
10.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.