Kışın Sonu Bahardır
Her kötü günün, her zor ve sıkıntılı dönemin arkası aydınlıktır. Ferdi olarak insan, kitlesel olarak toplum, türsel olarak insanlık bazen iyi bazen kötü dönemden geçer. Bu unsurlar için ne her şey baştan iyi ne de kötüdür. Süreç inişli çıkışlıdır. Bazen aydınlık ve ferah bazense karanlıktır.
.........................................................................
Ancak şu bilinmelidir ki her gecenin mutlak bir sabahı, her kışın bir yazı ve baharı vardır. Zor günler aşıldığında, dar geçitler geçildiğinde sizi bekleyen güzel günler ve dönemler, yaşamın tadı ve lezzeti vardır.
.........................................................................
Zora ve zorluğa katlanmak, bu günleri aşmak için çaba sarfetmek gerekir. Dönemin geçici olduğunu düşünerek sabretmek, tevekkülde bulunmak, aydınlığa erişileceğine mutlak inanmak gerekir.
..........................................................................
Bunu başarabilenler felaha yani mutluluğa ve bahtiyarlığa ererler. Eskisinden daha güzel günler geçirirler. Bir sonraki kışa daha iyi hazırlanırlar. Geleceğe umutla bakarlar. Zorluklara karşı daha sıkı durur, daha çok bilenirler. Bir müsibet bin nasihattan daha iyidir düsturuna sıkı sıkıya sarılırlar.
Kemal GÜL
10.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.