- 411 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kovit19 (serdal şahiner)
yaklaşık bir yıldır tüm dünyayı etkileyen kovit19 ciddi ölümlere sebep olan aktivitesi yüksek bir virüs olarak yaşamı tehdit etmektedir.
kovit 19 özellikle akcigerleri etkileyen solunumu bozan bu nedenlede mudahale edilemezse ölüme neden olan ciddi bir problem olarak yaşamı tehdit etmektedir.
kovit 19 akcigerleri etkiler kalbi etkiler sinir sistemini bozar bagışıklıgı yetmezlik içinde bırakır.
aşının bulunmasıyla kontrol edilme şansı artan kovit 19 bazı hastaları entübe edilme noktasına getirebilmektedir.
akcigerlere oksijen takviyesi ihtiyacı olunca oksijen vermede sorun ortaya çıkınca akcigere bir hortum gönderilir böylece vantilatör cihazı daha kolay oksijeni akcigere iletir. entübe hasta dogal olarak uyutulur. ENTÜBE DURUMUNA GELMİŞ HASTALARIN DÖRTTE ÜÇÜ DÜZELİP SAGLIGINA KAVUŞA BİLMEKTEDİR.
Entübe hasta haftalarca o durumda kalabilir. Bu süreç bir çok riski birlikte karşımıza çıkartabilir. bunlar arasında çoklu organ yetmezligi önde gelenlerdendir.
Bu süreçte saglık bakanlıgı ilaç protokolu uygulanır. kovit19 un kesin tedavi edici ilacı şuan için bulunmamaktadır. Mevcut ilaçlardan komplet tedavi oluşturulmaya çalışılmaktadır.entübe olmuş hastalarda ozon tedavisi ,kök hücre nakli hayat kurtayıcı olabilir ! kılasik yogun bakım uygulamaları yeterli olmayabilir.!
Kovit19 çok ciddi bir problem olarak yaşamı tehdit etmeye devam etmektedir.
Aşı uygulamaları altı aylık koruma saglar ama mikrobu yok etmez. Aşı olan kişi kendi hastalıgı agır geçirmezsede mikrop dagıtmaya devam edecektir.
Aşılardan ölü aşı denilen interaktif aşılar yan etkileri az olan aşılar olup tercih edilmelidir.
kıronik hastalıgı olanlar yaşlılar ve sanılanın aksine çocuklar hasas konumda olup aşı programlarında öncül olmalıdırlar.
Kovit19 halkın bilinçli olmasını gerekli kılan bir ciddiyet ister .Sadece saglık bakanlıgının ugraşıyla bu sürecin olumsuzluga gitmesini engellemek zor olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.