Tarih Yazmak Korkakların ve Cesaretten Yoksunların İşi Değildir (Fatih)
Tarih, tarihe altın harflerle yazılanlarla, tarihe gömülenlerin hikayesidir. Kimisi altın harflerle yer alır tarihte, kimisi de silik, isimsiz, şahsiyetsiz olarak yer alır. Altın harflerle yer alanlar için tarih yazanlar ifadesi kullanılır ancak diğerleri için her türden olumsuz yakıştırmalar yapılır.
........................................................................
Fatih bu sözü söylerken yani tarih yazmak korkakların işi değildir derken buna hakkı vardır diye düşünmek gerekir. Çünkü o çağ açan çağ kapatan bir liderdir. İstanbul’u fetheden, başkent yapan, yenilmez yıkılmaz denilen Bizans’ı tarihe gömen, devletini imparatorluğa dönüştüren bir kumandan ve hükümdardır.
........................................................................
Bu cesur ve yürekli olmakla birlikte, aklın, iradenin, stratejinin, gücün, birliğin ve ilme verilen değerin neticesidir. Fatih hükümdar oluncaya kadar iyi hocalar tarafından sıkı eğitimden geçirilerek gelmiştir. Hem askeri hem siyasi dehadır. Her adımı bir amaca yöneliktir.
........................................................................
O nedenle ismi hem tarihe hem de zihinlere kazınmıştır. Bulunduğu dönemde ülkesinin sınırlarını genişletmiştir. Adına uyar şekilde fetihler yapmıştır, eserler kazandırmıştır. Devleti kurumsallaştırmıştır. Gücü karşısında eğilenlere müşfik, karşı duranlara acımasız olmuştur. Adaletle hükmetmiştir. Tüm unsurları hoşnutluk içerisinde yönetmiştir.
Kemal GÜL
08.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.