- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gerçek Mutluluk Yavaş Yavaş, Azar Azar Gelir Benliğinize Yerleşir, Dünyanızı Doldurur (Cengiz Aytmatov)
Doğru bir tespit Aytmatov’dan. Gerçek mutluluk bir çırpıda gelmez, seni hemen hoşnut etmez. Mutluluk sindire sindire, yavaş yavaş gelir. Hemen gelen mutluluğun bir anlamı olmaz. Kalıcı olmaz. Süreklilik arz etmez, sizde yer etmez.
..........................................................................
Mutlu olabilmek, mutluluğu yakalayabilmek, yaşayabilmek için uğraş veririz. Ancak elde edildiğinde de uzun sürmez, o an için mutlu oluruz sonra unuturuz. Belki de hemen yakalanmış olmasından, emeksiz zahmetsiz olmasından, bir sürece yayılmamış olmasındandır.
.........................................................................
Aytmatov’un sözünde haklılık payı yüksektir. Mutluluk zamanla , yavaş yavaş, azar azar gelecek, içinizde yer edecek, kalıcı olacak. Ancak böyle olursa mutlu olduğunuzu anlarsınız, önemini bilirsiniz. Elde edildiğinde sevinirsiniz.
.........................................................................
Mutlu olmak insanın en doğal hakkı, vazgeçilmezidir. Biz insanlar diğer canlılardan farklı olarak bir çok özelliğimizin yanında mutlu olur, mutluluk duyarız. Mutluluğu isteriz. Önemini anlamaya çalışırız. Ancak yaşandıktan sonra hemen unuturuz, mutluluk buysa bir önemi yokmuş deriz.
Kemal SEYFİ
07.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.