- 280 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SABAHLEYİN YAPILMASI FARZ OLAN İKİ ŞEY
1) Seher vaktinde bağışlanma dilemek farzdır. Zira Kur’an’da şöyle geçmektedir:
"Seher vakitlerinde bağışlanma dilerlerdi."(Zariyat Sûresi 18. ayet)
"Onlar sabredenlerdir, doğru sözlülerdir, gönülden teslim olanlardır, insanlara yardım edenler ve seherlerde bağışlanma dileyenlerdir."(Al-i İmran Sûresi 17. ayet)
Seher vaktinde tevbe edip Allah’tan kendisini bağışlamasını isteyen kişi Allah’ın izniyle o gün seher vaktinde tevbe edip Allah’tan kendisini bağışlamasını istediği için aynı günahı işlemekle karşı karşıya kaldığında şeytandan bir vesvese geldiğinde ben daha bu sabah bundan tevbe edip Allah’tan beni bağışlamasını diledim. Şimdi bu günahı işlersem tevbemde samimi olmamış olurum diye düşünür ve Allah’ın izniyle aynı günahı işlemez.
2) Birde sabah Kur’an’ı şahitli olduğundan sabah Kur’an okumakta farzdır. Zira ayette şöyle geçmektedir:
"Güneş’in kaymasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Sabah Kur’an’ını da gözet. Çünkü sabah Kur’an’ı tanıklarca izlenmektedir." (İsra Sûresi 78. ayet)
Yalnız Kur’an okurken unutulmaması gerekir ki önemli olan Kur’an’ı bildiği dilde okumaktır. Arapça bilmeyen birisi Kur’an’ı Arapça okuyacak olursa Kur’an okumada samimi olmamış olur. Zira Nebimiz Muhammed bir Arap olduğundan Kur’an Arapça diliyle indirilmiştir. Nitekim İshakoğullarına gelen elçiler İbrani’ydi ve nebilere gelen kitaplarsa İbranice’ydi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.