Acele Eden Ecele Gider
Söz, her ne kadar araç, hız ve sürücü yani trafikle ilgili bir konuya değiniyor gibi anlaşılsa da aceleyle yapılan her işte sonucun buraya çıkacağına işaret ediyor. Sonunun ecel yani mutlak ölüm olmasa bile farklı alanlarda aceleyle yapılan işlerde kötü neticelerin mümkün olabileceğini bildiriyor.
..........................................................................
Trafikle ilgili olanın üzerinde duralım bu yazıda. Burada acele edildiğinde ne gibi sonuçların olabileceğini irdeleyelim. Trafik asla affetmez diye sloğan bir söz vardır. Yapılan bir yanlışın trafikte ağır neticesinin olabileceğini anlatmak için. Cidden öyle. Düşünün bir, acele edip hatalı sollamanın sonucunu. Bir an önce gidebilmek adına yapılan hızın nerelere varabileceğine. Kazalara bakın hemen hepsi hız ve hatalı sollamaya ilişkindir. Araç ve yol unsurlu olanı çok azdır. Sürücü hatalarıdır genellikle.
.........................................................................
Trafikte olan sadece sizle de ilgili değildir. Yapılan yanlış başkalarının da zarar görmesine neden olur. Kaza tekli olabileceği gibi çoklu da olabilir. Diğer masumları da içine alabilir.
..........................................................................
Neticesi sadece ölüm değildir trafikte yapılan hatanın. Yaralanmalar, kol bacak kaybedip bir ömrü bu şekilde geçirmeler, yatağa mahkum olmalar, sayılabilecek başka başka hasarlar söz konusu olabilir. Hayatı size zindan edebilir. Ölümden beter edebilir.
..........................................................................
O nedenle yavaş ve çokça dikkat diyoruz. Kurallara mutlak uymayı her sürücünün olmazsa olmazı olarak görüyoruz.
Kemal GÜL
07.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.