SESLENİŞ
SESLENİŞ
Efendim insanlar adına dünya denilen yerde yaşarlar aslında kimse gücenmesin insan denilen mahlukat maalesef en vahşi en doyumsuz mahlukattır. Onun vahşiliği sadece değerler silsilesiyle törpülenebilir bu değerler karşılığı manevi olan inançlar gelenek görenek ahlaki kurallar ile törpülenir ki bu kurallar gereklidir önemlidir saygıyı hak eder ki saygıda insana özgü bir değerdir artık insanlar adına devlet dediğimiz organizasyonlarda yaşama gözlerini açarlar insanlığın dünya serüveninde yaşama tutunabilmesi için devlet organizasyonuna olan ihtiyaç hasıl olmuş pek çok devletler ortaya çıkmıştır devlet organizasyonu yine tarihi süreçte pek çok gelişime ve değişime uğramıştır yani insanlığın iyiyi güzeli makulü mantıklıyı arama anlayışı çerçevesinde devlet organizasyonları şekillenmiştir. Devletler temelde gücü temsil ederken hakları maddi müeyyidelerle koruyup geliştirmekle mükelleftir. Her devletin onu oluşturan insanların ortak paydaları çerçevesinde belirledikleri sınırları bu sınırlar İçerisinde insanların mutlu mesut yaşama ve yaşatma arzuları ile adına vatan dedikleri coğrafi bölümler vardır devlet organizasyonlarının en temel görevi bu coğrafi bölümleri korumak kollamak gelecek nesillere aktarmaktır. Günümüz reel politik düzleminden baktığımızda bu ancak akıl ve bilimle daha mümkün daha olasıdır. İnsanlık pek çok badireden geçtikten sonra adına yunanca kökeniyle demokrasi Arapça kökeniyle cumhuriyet dediğimiz inancı adalet olan yönetim organizasyonuna kavuşmuştur. Ne mutlu bize ki ülkemiz kimsesizlerin kimsesi diye övündüğümüz cumhuriyetimizle onurlanmıştır. Cumhuriyetin değerler silsilesini kavrayıp özümseyemeyenler vardır ve hep olacaktır. Bilinen kavramları tekrar etmek istemem onurlu bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak en büyük arzum bin bir güçlükle elde ettiğimiz cumhuriyetimizin değerler silsilesine tüm vatandaşlarımızın sahip çıkmasıdır.
07/04/2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.