SEVGİ DOLU BİR YÜREK: Elif YAVAŞ ... VE 14 ŞUBAT AKŞAMI GELEN BİR MEKTUP!.. (4)
FİNAL
-------
SEVGİ DOLU BİR YÜREK: Elif YAVAŞ
... VE 14 ŞUBAT AKŞAMI GELEN BİR MEKTUP!.. (4)
Ayrılıklar çok zor. Hele en sevdiğin, yüreğine aldığın candan insanlardan uzak kalmanın acısı ta yüreğinin en hassas noktalarında iğne gibi batıyor insana. Yoğun duygularla doldurduğum anıları gözlerimin önünden geçirirken yolculuğuma devam ediyordum. Ara sıra gökyüzüne bakıyor, güzel hayaller kuruyordum kendimce. Karanlığın ortasında yol alırken gökyüzünün gergefine özenle işlenmiş yıldızların, ay’ın etkisinde kalıyordum. Duygusallığım daha da artıyordu gökyüzüne deri derin baktıkça. Köy yanlarından geçerken, dağ yamaçlarında süzülürken, ormanların derinliklerinde gelen kurt ulumaları daha da dolduruyordu beni. Gözlerim dolu dolu karanlığı süzüyordum. Kısacık bir kaç günce kitaplara sığmayacak anılar yaşamıştık.
Elif Yavaş öğretmenimin bana hediye ettiği şiiri ceketimin iç cebinden çıkardım. Pembe bir kâğıda yazmıştı şiirini. Dürülmüş halinden açtım. Otobüsün içi karanlık olduğu için gözlüğüme monte edilmiş lambacıkları yaktım. Önce göz uçlarımla etrafa bakındım. Herkes uykudaydı. Kimseye rahatsızlık vermeden şiiri okumaya başladım.
İYİLEŞMEK
Kötülükler gidince iyilikler gelecek
Hastalığı def edip kanatlanacak kelebek
İnsanlığın umudu olan her ne varsa
İşte güneşin doğuşunda güzelleşecek
İyileşeceğiz şifa bulacağız hep beraber
Şirinlikten yana konuşacak yürekler
Sağlığın ilacı olan her ne varsa
İşte bir çocuğun gamzesinde nefeslenecek
Dikenli yollar aşacak her bir buket
İyileşecek yaralı yürekler dertler bitecek
Sevginin ilhamı olan her ne varsa
İşte insanlık yaşadıkça çiçeklenecek...
Elif YAVAŞ
’’Sevgili Zafer hocama armağanım olsun’’ diye de not düşmüş şiirin sonuna. Ne güzel bir yürek sesiydi. Ne büyük incelikti! Şiirinde bile sevgi ve şevkât vardı. İnsanın yüreği neyse; yazdıkları, çizdikleri de o yüreğin aynasıdır. İnanın içine, ruhuna sevgi ve aşk aşılayan şiirini okuyunca düşlere daldım. Ülkemin şimdiki
halini değerlendirdim şiirinde. Sanki bir hoşnutsuzluk vardı şiirde. Halkımızın içinde düştüğü duruma acil şifalar dercesine güzel dileklerini gördüm. Şiiri kafamda şekillendirip tahlil ederken telefonumun titreşimini fark ettim. Cebimden telefonu alıp ekranına baktığımda Elif YAVAŞ öğretmenimin ismi yazıyordu. Arayan oydu. Meraklanarak hemen açtık telefonu.
’’ Elif öğretmenim iyi geceler. Saat ilerledi de... Hayırdır, bir durum mu var?’’
’’İyi geceler Zafer hocam. Aksi bir durum yok. Yolculuk nasıl gidiyor, rahat mısınız yolculukta? diye sormak istedim.
’’ Aman öyle olsun. Evet, yolculuk iyi gidiyor şükür. Bil bakalım; telefon ettiğinde ne ile meşguldüm?’’ dedim tebessüm ederek.
’’ Aaaaa, hayırdır? Merak ettim!’’
’’ Bana armağan ettiğin şiirini okuyordum. Klap kalbe karşıymış. Birazdan ben de size özel bir şiir yazacağım. Duygulandım kalbe sevgi dolduran şiirinde. Şiirimi yazınca yollarım.’’
’’ Öyle mi? Çok mutlu oldum bu jestinize hocam. Yolcular rahatsız olmasınlar. Yarın görüşürüz. Hayırlı yolculuklar. Mevlana hazretlerine benden selâm söyleyiniz!’’
Ben de ’’ Huzurlu geceler’’ diyerek telefonu kapadım..
Sağların kekik kokuları, rüzgârın tılsımlı esişi eşliğinde yollar kısalıyorken ben el çantamdaki not defterimi çıkarıp başladım şiir yazmaya. gecenin sessizliğinde.
Şiiri bitirdiğimde dinlenme tesisine gelmiştik. Otobüsten içerek gecenin serinliğinde içimi sımsıcak edecek çayımı alarak boş bir masaya oturdum. Not defterime yazdığım şiiri tekrar gözden geçirerek son şeklini vermiştim.
SEVGİ ELÇİSİ: Elif YAVAŞ
E Efil efil rüzgarın tılsımında saçların
L Lâl olmuş dillere suskun endamın
İ İğde çiçeği renginde gözlerin
F Fesleğenlere hayat verir gönül sevgin...
Y Yaylaların pınarı gibisin sen pırıl pırıl
A Altın oluklardan akan kar suyu
V Veliler yolundan giden vatan güneşi
A Atılırsın öne, sendeki Asena ruhu
Ş Şanı yüce milletin bağrında açan gülsün!..
Zafer Direniş
...
Ad ve soyadına yazdığım akrostiş şiiri bende telefondan Elif öğretmenime armağanım olarak gönderdim o an. Belki yatmıştı ama sabah yüzüne düşen güneşin sıcaklığı ile uyandığında ilk bakacağı telefonu olacaktı. En azından ben öyle düşünüyordum. Çünkü söylemiştim, aklına takılacaktı!
Yolculuğumuz kaldığımız yerden devam ederek otobüsümüz geceyi yara yara tenha yolda ilerliyordu. Ben uykudan uzak olduğum için düşlere dalıp gittim hayallerimle...
Bu güzel, insanın ruhunda güzellikler estiren Çan şiir etkinliğinin ardından iki yıl geçmişti. Zaman zaman görüştüğüm Elif öğretmenim faaliyetlerine hem okulunda, hem de özel hayatında devam ettirmesini takip ediyordum. Maşallah her alanda kendini gösteriyor, çevresindeki insanların daha da sevgisini, takdirini hak ediyordu. Hele toplumun kendini sineye çektiği şu zamanda o yüreğine kazıdıkları kişilere süprizler yapıyordu.
14 Şubat 2021 sevgililer günü bir iki şiir ve yazı yazdıktan sonra arkadaşlarımızın şiirlerini okurken mesaj kutumun zili çaldı. ’’Hayırdır!’’ diye merak ederek gelen mesajı açtım. Gelen bir mektuptu. Beni daha da merak sardı. Sevgililer gününde mesaj kutuma gelen mektup çok uzaklardan geldiğini sanmıştım, ummuştum ama o vefasız bizi unutmuştu ama manevi kızım Elif öğretmenimden gelmesi ben çok daha mutlu etti. mektubu açarak dikkatlice okumaya başladım.
’’Sevgili Şair, Yazar Zafer DİRENİŞ’e
2021 yılı Türkiye’den uzak kaldığınız topraklarda sizi sıla şiirleri ve türkülerle ısıtarak selâmlasın’’ diyen başlayan uzunca mektubunun son satırlarında ’’Hollanda’ya, Hollanda’nın Lahey şehrine Türkiye’den selâm olsun. Çanakkale’yi unutmayın! ’’ ile biten mektubu gözlerimi yaşartmıştı. Vefa, sevgi ve saygının timsali asil yüreğimiz Elif öğretmenim bununla da kalmamış, hat sanatı ile iki adımı yazarak yollamıştı.
Ne diyelim? İnce ruhu ve nezaketi bir ömür unutmamız mümkün mü? Hem Çanakkale’yi, hem de yüreği altın Elif öğretmenimiz unutulmayacak kadar kıymetli ve bir o kadar da kıymetlimdi. Ona nice güzellikleri Allah göstersin. Yürüdüğü yollarda güller açsın, yüreklerde kutlu bir abide gibi yaşatılsın...
Vatan yolunda, ay yıldızlı bayrağımızın altında, milli ülkü yolunda seninle omuz omuzayım ve yüce Allah’a emanetimsin Elif öğretmenim.
Gün Türk’e doğması dileği ile selâm olsun şehitlerimize...
Gök Tengri bizi; biz de onun verdiği güçle vatanımızı, devletimizi, milletimizi koruyalım...
Gök Tengri Türk’e yâr olsun...
Zafer Direniş
...
Karabulut
YORUMLAR
Güzel bir yazı güzel bir aşktı, kaleminizden dökülen. Tebrikler Direniş Hocam. Saygılar.
direniş
Vatan ve millet aşkı demek istedin sanırım!
Evet, her insanımızda (yaşlısı, genci) vatan sevgisi olmalı.
Peygamber efendimiz de demişti. '' Vatan sevgisi imandandır!'' diye.
Güzel, içten vefalı yorumuna teşekkürler Aygün
Sevgi ve selamlar
Âmin,
Bir insan yüce ve ulu olarak vatanının her köşesini sevmesi…
Nasıl güzel nasıl naif duygu bu,
İmrendim
Selam sevgi ve saygılarımla,
direniş
Var olasın değerli şair kardeşim
Vatan sevgisi imandandır, demiş efendimiz.
Nice yazılarda buluşmak dileği ile
selam ve saygılar kardeşime