- 532 Okunma
- 2 Yorum
- 4 Beğeni
HACER ANNE
HACER ANNE
Hacer anne oğlunu çok genç yaşta bir trafik kazasında kaybetmisti.Her perşembe akşamı hem onun hemde diğer ölmüslerinin hayrına ya elleriyle bir seyler yapar yada birşeyler alıp dağıtmayı adet edinmisti.
Yine bir Perşembe akşamı elleriyle sardığı dolmalardan bir tabağa doldurup alt komşusu Gülbahar’ın kapısının zilini çaldı .
__Merhaba kızım dolma yaptım, bir tabakta sana getirdim yersin çocuklarla tabi bir Fatiha’ da okursan ölmüslerin hayrına sevinirim güzel kızım dedi.
Gülbahar;
__"Allah kabul etsin" Hacer anne ne zamandır dolma da yemiyordum malum iş hayatı, çalışıyorum pek vaktim olmuyor da öyle dolma sarmaya ne güzel ince incede sarmışsın ellerine sağlık.
__"Afiyet olsun kızım ben tekrar yapınca yine getiririm" sana dedi,
O arada tabaktaki dolmaları gören evdeki ufaklık tabaktan bir tane dolmayı aldığı gibi ağzına attı.
__’Ooo ellerine sağlık Hacer anne çok güzelmiş mis mis" dedi
Ufaklığa kızgın bakış atan annesi;
__ "hadi içeri bakayım sen, yiyeceksin şimdi kafana terliği;"
Annesinin tehditine hiç aldırmadan yine aradan sızan ufaklık dolmalardan bir tane daha kaptığı gibi yarısını ağzına atarken, yarısını da annesinin ağzına tıkıştırdı.
_"baksane anne ya bu dolmalar çok güzeller ama
dedikten sonra Hacer anneye de kocaman sarılarak yanaklarından öptü.
Ağzındaki dolma parçasını yiyen ufaklığın annesi Hacer anneye seslenerek;
_"Kusura bakma Hacer anne çocuk işte illa muzurluk yapacak ama haklı olduğu da bir sey var gercekten tadı nefis olmuş ellerine sağlık, ölmüslerinin ruhuna, en çokta oğlun Ali’nin ruhuna değsin inşallah!"
_"Biliyor musun kızım bugün bütün gün yemekle uğraştım." Evdeki çocuklar (çocuk dediyse hepsi yirmiyi devirmiş, otuzlu yaşlarda )yediler iki üç tabak biride demedi ki anacığım ellerine sağlık diye sadece yediler ne güzel ne çirkin dediler, evlat işte yinede canları sağolsun kızım bir evladı genç yaşta toprağa verince insan daha da hassaslaşıyor derken kendide Gülbahar’da duygulanmıstı.Gülbahar’ın omuzuna hafifçe dokunan Hacer anne
" neyse kızım senide üzdüm kusuruma bakma ben gideyim merak ederler neredeyim" diye iyi akşamlar kızım..
_"Olurmu öyle şey Hacer anne ne kusuru imtihan dünyası bende iki evlat büyütüyorum anlıyorum seni " iyi akşamlar"deyip Hacer annenin gitmesi ile içi buruk bir şekilde evine girdi.
Ah ah anneler ve şimdinin kıymet bilmez bir teşekkürü cok gören evlatları...
Hani bir gün bir adam gelerek: "Ey Allah’ın Resulü iyi davranıp hoş sohbette bulunmama en ziyaade kim hak sahibidir?" diye sordu. Hz. Peygamber: "Annen!" diye cevap verdi. Adam: "Sonra kim?" dedi, Resulullah "Annen!" diye cevap verdi. Adam tekrar: "Sonra kim?" dedi Resulullah yine: "Annen!" diye cevap verdi. Adam tekrar sordu: "Sonra kim?" Resulullah bu dördüncüyü: "Baban!" diye cevaplamistı ya peki biz ne ara cennetin ayakların altında olduğu annelerimizi, büyüklerimizi kendimize paspas eder olduk.
"Hiç anne baba olmayacak,hiç yaşlanmayacak
hiç onları kaybetmiyecekmisiz" gibi..
Nevin Aktekin Gülfirat
06/04/2021
YORUMLAR
Her zaman her yerde, her il her köyde,
Anaların bulunduğu her evde göz yaşları eksik olmaz
Nedendir?
Diye sorulursa cevabı imtihandır, merhamettir, şefkattir... dayanmaz.
Ana yüreğidir... kordur yanar, kaldırmaz.
Komşuyla paylaşılan ekmek duadır, berekettir eksilmez.
Yine güzellerden öte bir öykü okudum.
Saygılarımla Efendim.
Mehmet Burhan AKIN tarafından 7.4.2021 20:52:39 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Başınız sağolsun..
Teşekkürler Huzurlu geceler diliyorum 🙏☕