- 699 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Taç Giyen Baş Akıllanır
Taçtan maksat sorumluluk mevkiinde olan insanlardır. Devlet umuru görmüş, bir görev üstlenmiş, konum edinmiş insanların; hal ve davranışlarının, düşüncelerinin, maiyetindekilere muamelelerinin üstlenmiş olduğu makamın ağırlığına uygun olacağı fikridir.
.........................................................................
Gerçekten söylendiği gibidir. Söze ve düşünceye uygundur. Hiç beklemediğiniz, ihtimal vermediğiniz şekildedir. Bildiğiniz tanıdığınız, kendi çevrenizden olan insanlara bir yetki verilir, bir yere oturtulur bakarsınız ki dünden farklıdır. Daha makuldür, daha olumludur, bulunduğu mertebeye uygundur.
.........................................................................
Ender de olsa aksi olur kimi zaman. Makam onu daha basitleştirir. Şımartır, dün olduğundan daha farklı hale getirir. Bulunduğu yeri kötüye kullanır. Şu bilinen meşhur hikayeye " Oku da adam ol" sözüne getirir. Hani arada bir konuşulur, nasihatta bulunulur. Oku da adam ol yavrum denilir. O da okur okur sonra da mertebe mertebe yükselir kaymakam olur, vali olur. Belki belki daha üst mevkilere gelir. Günün birinde nasihatı veren kişiyi ayağına çağırtır. Bak okudum adam oldum, bu mevkilere geldim der. O da okumuşsun ama boşa okumuşsun; kaymakam olmuşsun, vali olmuşsun fakat yine de adam olamamışsın der.
......................................................................
Bu kıssadan hareketle ne her okuyan adam olur, ne de her makam edinen akıllanır. Uç örnekler her zaman olur. Beklemediğiniz beklenmedik şekilde şaşırtır. Kimisi sizde hayranlık uyandırır, kimisi ise şaşkınlık. Kimisine imrenir gıpta ile bakarsınız, kimisi için ise bulunduğu yeri çok görür, bu buraya hiç uymamış dersiniz.
Kemal SEYFİ
05.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.