- 781 Okunma
- 2 Yorum
- 8 Beğeni
Ölüm İçin Duramayanlar
Olmuyor, bitiremiyorum nefesimi, her seferinde korkup tutunuyorum yaşama.
Desem ki sana;
Kendi boğazını sıkmak gibi...
Yetmeyince kendi başına yastığı bastırıp son nefesini almaya çalışmak gibi.
Hani gitmek istemek, ayakların kırılmışken...
Uçmak istemek, asla kanatların olmamışken...
Sanki ağlıyormuş da tanrı karşında çaresizce, yüzünü okşayıp acısını geçirmeye çalışmak kadar anlamsızca hatta...
Işte benim yaşama tutunma hallerim bu kadar saçma anlasana.
Hala anlamadıysan, o zaman...
Bir çukur kaz haydi, sonsuz gibi olsun ama derinliği, bolca da su dök balçığa dönsün teni, sonra at ne varsa içinde seni kemirip duran, haydi at ve becerebilirsen kapat üzerini.
Biter mi acılar...
Kurtulur mu dersin insan kendini yiyip bitiren tüm o geçmişten.
Sence....
Bu kadar kolay mı...
Olmuyor işte....
Ölmüyor ne kadar denesem de, çıkmıyor içimdeki acı.
Tut ki;
Sen uçmayı seçtin ben ise atlamayı. Olasılıkları çoğaltmak için değil miydi sonu başarısızlık olan onca sancı.
Sonunda ne sen uçabildin kanatlanıp gökyüzüne ne de ben düşebildim uçurumun en dibine. Sonsuz bir döngüye döndü yaşam ama her olasılığın sonu hep acıya çıktı.
Denedim inan...
Ama...
Ölüm için duramadım...
B
E
K
L
E
D
İ
M
.
.
.
Bekledim sadece sonsuzlukta...
....................
Benden çok seneler önce aynı gün müydü dünyaya gelişin güzel bayan. Bir parça kağıt ve üzerine senin izlerini bırakacak şeyler yazmak mıydı tek derdin.
Ve muhtemelen anlayınca nasıl da çirkinleştiğini paylaşılan yalnızlığın, elinde sana ait olanı koruma çabasıydı hayattan vazgeçmiş gözüken hallerinin sebebi.
.....................
“Ölüm için duramadığımdan
O benim için durdu kibarca
Faytonda ikimiz vardık
Ve ölümsüzlük yalnızca.”
Emily Dickinson
y....
YORUMLAR
ilhanaşıcı
Kendi kaderimize zar mı artık ki hep kaybetmek tehlikesini yaşıyoruz. Yoksa yazı tura mı...farkeder mi? Bunu Tanrı'nın yapmadığını söylediler yani işi şansa bırakmaz, dediler.
Öyleyse;
Şans üzülsün, kader kederlensin istediği kadar biz sahneden çekilmeden bu oyunu bitiremez hiç kimse...ölüm bile.
Çünkü yaşama karşılık borcumuzdur o, sahibi kim ise almadan gitmez.
Sevgimle saygımla.
black_sky
Buna rağmen algımıź , algıladığımız kadarıyla var oluyoruz hayatin içinde. Ikili yaşamlar, ikilemli yaşamlar büyütüyoruz içimizde...biri hep eksik diğeri hep fazlasını isterken...kararsizlik kalıyor çoğu zaman geriye...
Ve ölüm ne kadar iştense de yaşam bir şekilde cazip geliyor işte.
Öyle çok anlamaya çalışmak için uğraşmanın sonu tüm anlamları yitirmek olabiliyor sonunda...
Beklerken...ama durmamak gerekirken hem de...
Her zaman gelişiniz yürekte bir huzur...
Varlığınız için çokça teşekkürler üstat.
Saygım sevgimle..