- 525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Borsanın İncelikleri
Borsa Dedikleri Derya
Elimden geldiğince borsa konusunda öğrendiklerimi, tecrübelerimi meraklısına aktarmak istedim.
Malumdur ki borsada uzun vadeli yatırım yapılır, ’borsa oynamak’ tabiri yanlıştır.
Bir hissesini bile alsanız o şirketin ortağı olarak genel kurul toplantılarına katılma hakkına sahip oluyorsunuz ki bu bakımdan borsa hukuki bir ortaklıktır, caizdir.
"Borsamatık, Para Borsa" gibi borsa dergilerini takip ettiğimiz yıllar geride kaldı. O zamanlar bu dergilerde tavsiye niteliğinde bazı ilkeler vardı :
"Borsada paraya mal, mala para dayanmaz...
/Al bekle, sat bekle... /Borsada beklentiler alınır, gerçekler satılır... Tüyoyla yatan zararla kalkar."
(Hisse tavsiyelerine "tüyo" denir.)
Direnç, alımların yoğunlaşması ve destek ise satışların yoğunlaştığı genel endeks veya hisse bazlı seviyeleri ifade ediyor. Bu seviyelerin aşılması alış veya satışların devam edebileceği yönünde önemli bir kriter kabul edilir. Bu bir öngörü olmakla beraber çoğunlukla doğru çıkar.
Bir hisse veya tahtada yüklü miktarda alım satım yapıp fiyatları yönlendirenlerden "spekülatör" diye bahsedilir. "Karın Deşen Jack", "Mübarek Kardeşler" "Mecnur Çolak" bunlardan bazılarıydı. Onlara SPK tarafından yasak geldiği haberleriyle çok karşılaşırdık.
Manipülasyon ise yanlış haberleri yayıp bundan menfaat sağlamaktır. Bu işlerin içinde kara para aklayıcılar, mafya ve siyasiler bile bulunabilir. Paranın olduğu yerde sahtekarlığı olmaması mümkün değil.
Her türlü siyasi ve ekonomik gelişmeler bir şekilde borsaya yansır,onu etkiler.Dünyadaki bütün borsaları seyri de birbirini etkilemektedir.
Borsayla ilgilenenlerin dikkat etmesi gereken püf noktası, doğru hisseyi doğru zamanda alan ve satan kazanır. F/K oranı ve PD/DD düşük hisseler ucuz olanlardır.
02.04.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.