- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Butlan 8
Yani tekil bir kişi kendi tekil zamanı içinde gün boyu savunma gibi, besin arama gibi 6 türlü işlerden sadece hep aynı tür işi yapar olduğunda, diğer sağlamalarını gerçekleştiremiyordu. Oysa bu aksak durum, kolektif zamanla aşılacaktı.
Bir kişiye göre 2 saatle sınırlı olan bir türlü işin veya bir parça, bir birim işin zamanı, kolektif tutum içinde bir günle sınırlı olan 12 saate doğru uzuyordu.
Kuramsal olma dışında pratikte 6 parça işe eşit zaman ayrılamaz. Bir parça işe, eşit zaman ayırılsa da aynı süre içinde her kişi aynı birim işi üretemez. Bu nedenle SÜREÇ AKSAR. Yine sadece bu iki aksama nedenle bile herkes ihtiyacına göre, yeteneğine göre ve mutlaka kolektif payını alıyordu.
Kolektif zaman olmasaydı bir kişi, bir türlü işle 12 saat eylemli olduğunda diğer 5 parça sağlamayı yapamazdı. Karşılıklı transferler belirmezdi. Ve sanal durum transferleri olası bile olmayacaktı.
Demek ki “kolektif birim zamanlar”, yeni ve olası üssel durumların açılımına bir olanaktı. Ve kolektif bileşimle sadece kolektif bileşim içinde olan bileşim sel özellikler ortaya konuyordu. Bileşim sel özellik tekil kişi eylemi içinde yoktur. Tekil kişi karşılı transfer yapamaz. Kendi işini kendisi kurmaz.
Yani tekil kişi, gün boyu kaçma kovalanmanın güvenlik sağlaması içinde olmakla diğer 5 sağlamalarını gerçekleştiremiyordu. Tehdit olsa da olmasa da gün boyu kolektif ortam güvenliğinin sağlanır olması nedenledir ki diğer kişiler için diğer 5 türlü sağlamalarını olası kılıyordu.
Buna kolektif mucize veya kolektif büyü diyoruz. Kolektif alanda 6 kişi kendi arasında tek tek 5 kişi ile transfer bağıntısı içinde olacaktır. Hâlbuki ki siz kolektif transferle bağıntı içinde olmadan kendi işinizi kendiniz kuramazsınız. Köleci dönemin kendi işini kendi kurma süreci kolektif süreçten önce değildir.
Kendi işini kendi kurma süreci hem kolektif süreçten sonradır. Hem birikimli çeşitliliği üreten kolektif süreç içine asalak olmasıyla vardılar. Asalaklığı bir yana, kişinin kendi işini kendi kurması demek kişinin kendisini sisteme yabancı kılmasıydı. Kişi kendini Ali kıran baş kesen sanıp, sistem işleyişini bozacaktı.
Tekil durumda kolektif bağlantı olmaz. Kolektif bağlantı bilinci olmayan kişinin transfer etme, karşılıklı olma, kendi işini kendi kurma bilinci olmaz. Bunlar ancak kolektif ortamla olasıdır.
Siz kolektif ortamı görmezden geleceksiniz, ama kolektif ortama göre olanı da “ne yapalım kardeşim devlet herkese iş bulamaz ya (!) siz de kendi işinizi kendiniz kurun” diyeceksiniz.
Diyelim ki eylemli 6 kişilik kolektif ortam da bir kişi yerine 6 kişinin dördü “keyfilikle kendi işini kendi kurma bağlamı ile besin bulma işini yapsınlar!
Bu durumda birbirine göre olması gereken 6 çeşit işten sadece 3 tanesi yapılmış olur. 3 tane zorunlu sağlama yapılamaz. Bu kolektif oluşun özüne aykırıdır.
Süreç başlayamadan dağılır. Bu nedenle zaten köleci sistem hem kolektif birikim üzerine oturup har vurup harman savurmakla ve iflaslarıyla vardır.
Kolektif sistem KEYFİLİK İÇERMEZ. Kolektif sistem içinde kişiler yan yana gelip sayılarının artmasıyla ortamda davranış sal düzensizlik artar. Süreç hızla aksar. Bu nedenle kolektif ortamda düzenli enerji sarfı için yönetim bilinci ortaya konur.
Keyfine göre iş açmanın ortamında bu kes de yeterince savunmanın, yavru bakımının üstlenilmediği yerde 6 kişiden dördünün keyfi besin bulma işinde olması demek sistemin karar alamaması demekti.
Karar alamayan sistem yönetemez. Kendi işini kendi gören sistemde sistem karar almaz. Ya da sistem keyfi karar alır. Keyfi kararlar, geri bağlanıcı etkileme içinde başlangıç koşullarıyla, etkileşir. Keyfi karar alma işi “başlangıcın bileşen koşullarına” bozucu yönde “bileşimi çözen yönde” etkileşme yapar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.