- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kılavuzu Karga Olanın Başı Beladan Kurtulmaz
Kargaya atıf niçindir bilemiyorum mutlak bir nedeni vardır. Yoksa karga değil bir başka varlık da seçilebilirdi kılavuz için. Anlaşılan kılavuzluk noktasında karganın zaafları veya bir hikayesi vardır. Ya önderlik ettiği unsurlara gereği gibi yol gösteremiyor, ya da yarı yolda bırakıyor. Belki belki bilemediğimiz başka sorunlar yaşanmasına neden oluyordur. Maiyetindekilerden açlık susuzluk çekenler, kurda kuşa yem olanlar, başka başka nedenlerle sakat kalanlar, ölüp telef olanlar olabiliyordur.
…………………………………………
Mesaj insana burada. Karga konu edilerek insanın ders çıkarması gerekiyor. Eğer arkadaşınızı, önderinizi, liderinizi iyi seçmezseniz çok sorun sıkıntı yaşarsınız denilmek isteniyor. Nitekim yaşananlar, tüm tecrübeler anlatıldığı gibidir. Sayısız örnekleri var bunun. Bu kişi boyutlu düşünülebileceği gibi toplum boyutludur aynı zamanda. Kişi kendinden sorumludur, yaşadıkları şahsıyla alakalıdır. Bu bir nebze kabul edilebilir. Ancak konu toplumu ilgilendiriyorsa orda durup düşünmek gerekir. Toplumun başı belaya girerse telafisi zordur. Zaafa uğrarsa tekrar toparlanması güçtür.
………………………………………..
İnsanın kılavuza ihtiyacı var mıdır tartışılır bu. Ancak mutlak gereklidir diye düşünüyorsak, kendimize iyi bir önder bulmalıyız. Seçimimize dikkat etmeliyiz. Bunun için iyi düşünüp taşınmalıyız. Yeteri kadar test etmeli anlamaya çalışmalıyız. Bizi belaya mı götürür yoksa felaha mı onu bilmeliyiz.
Kemal SEYFİ
01.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.