- 317 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
ADALET
Adalet, insanlık tarihinin en önemli çakıl taşlarındandır. Doğumdan ölüme kadar hatta kıyamete kadar bir şahsın veya bir canlının ihtiyaç duyduğu en önemli olgudur.
İnsanlık, adalete hava su toprak kadar ihtiyaç duyar. İnsan nasıl havasız, topraksız ve susuz yaşayamazsa adaletsiz de yaşayamaz. Adalet benim de düşmanımın da dostudur. Vücudumuzdaki kan gibi dünyanın sistemini ayakta tutar.
Adalet terazisi, adilce hep aynı seviyede kalmalıdır. Dengesizliğe asla tahammülü yoktur adaletin. Adalet terazisini boynunda taşıyanın durumu, sırtında yumurta küfesi taşıyan gibidir. Size emanet edilen yumurtalar kırılmadan yerine teslim edilecektir. Bu yüzden hâkimlik, savcılık ve avukatlık dünyanın en önemli ve kutsal mesleklerinden biridir. Sırtınızda, elinizde ve boynunuzda daima kılıç taşırsınız. Kılıcınız çok keskindir. Yanlış tutarsanız acımadan keser ve biçer. Bu kılıç adalet kılıcıdır. Yapılan yanlış kararı ortadan kaldırmaktadır. Eğer yanlış karar verirseniz, o kılıç sizi acımadan keser ve yok eder.
Ben, adil olmaya çok dikkat ediyorum. Bu, benim inancım, vicdanım, felsefem ve yaşam kaynağımdır. Yüce Rabbimiz; adaletle hükmetmemizi, birine karşı kinimizin bizi adaletsizliğe sevk etmemesini ve yeryüzünde adil kişiler olmamız konusunda bizleri uyarmaktadır. Sevgili Peygamberimiz: “Haksızlığı yapan kızım Fatma da olsa kendi ellerimle cezasını veririm.” Demiştir.
Adalet mefhumu, İslam dininde çok önemli bir yer tutmaktadır. Diğer dinlerde de bu ehemmiyet göz ardı edilmemektedir. Evrensel bir terim olan adalet mefhumu, en zalim gaddar kişiye de lazımdır. Ben, bu yüzden adaleti çok önemsiyorum. Bunu mahkeme duvarları arasında zikredilen sadece bir çift söz olarak görmüyorum. Doğumdan ölüme kadar her canlının ısrarla ihtiyaç duyduğu bir terimdir. Yeni doğan bir çocuğun, bir kedi yavrusunun, bir yeşil otun, kuru bir tahtanın adalete ihtiyacı kadardır.
Adalet balığın yaşam kaynağı olan su gibidir. Ondan bir dem ayrıldı mı ölür. Toplum, adaletle ilerler ve müreffeh olur. Adaletsizlikler ise hukukun ve toplumun çöküşünün en büyük sebeplerindendir.
20.03.2021
Yozgat