- 270 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah faydasız şey yaratmadı...
Allah faydasız şey yaratmadı...
Pandemiden şekvada olan kişi...Zıtların biri doğrudan faydalıdır diğeri dolaylı faydalıdır.Şeytan bile kaçınca faydalı.Şeytandan kaçana ödül var bu varlıkta.Allah faydasız şey yaratmadı...
Pandemi insanlık ailesinin kardeş olduklarını hatırlattı...nasıl faydalı olmaz...Hastanelerin sayısı arttırıldı...bir çok insana ekmek kapısı açıldı...eksik ve kusurlu da olsa mutlaka faydası var...zıtlar bir birine eşit değildirama ikisi de faydalıdır...mesela gece-gündüz...gündüz çalışma gece dinlenme vakti...zararlı bir şey yaratmadı Allah...Cehennem en güzel en etkin...tebliğcidir...faydasız değil ama cennet kadar da faydalı değil...derece farkı var ikisi de faydalı...kadın-erkekte aynen öyle...ikisi de faydalı ama derece farkı var faydalılıklarında ve bir birine eşit değil ama eş....biri olmazsa düğeri eksik...meyve vermez olur ikisi de...
Allah faydasız şey yaratmadı...her yaratılanda ama az ama çok fayda var AKIL ise az faydalıya çok zararlı diye zararlı der...Aklı bazen dinden kovmalı...yeri gelince...
Allah ,hiçbir şeyi hikmetsiz ve gayesiz yaratmamıştır.
İşte ayet:"Yedi kat göğü birbiriyle tam uyum içinde yaratan O’dur. Rahman’ın yaratmasında hiçbir nizamsızlık göremezsin. Gözünü çevir de bak: Her hangi bir kusur görebilir misin? Sonra tekrar tekrar gözünü çevir de bak! Gözün bir kusur bulamadığından, eli boş ve bitkin geri döner." (Mülk/3-4)
Evet..."Âlemde abes yok, fıtratta israf da yok."
Allah faydasız şey yaratmaz....İmtihan için gerekli şeyler yaratır...Kâfirleri yarattığında, bunlara uzun ömür, bol rızık, mevki, rütbe verdiğinde, küfürlerini, kötülük yapmalarını dilediğinde ve yılanları, hınzırları, zehirleri yarattığında [görülemeyen atomun, düşünülemeyen küçücük çekirdeğinde, akılları şaşırtan, şehirleri yok eden muazzam kuvvet yerleştirmesinde, ışık, elektrik, mıknatıs ve kimya enerjileri yaratmasında, fizikte, kimyada, biyolojide okunan ve pek çoğu henüz anlaşılamayan madde ve kuvvet ve hayat kanunlarını, nizamını kurmasında sayısız hikmetler, faydalar vardır. Faydasız bir şey yapmak aşağılıktır.yaratılan hiç değilse imtihan için elzemdir bunu da mı anlamaktan aciziz...akıl zor algılar bu faydalaru çünkü akıl kısadan hüküm verir...ilerisini görmeden bütünü görmeden hüküm verir ve hükmünde yanılır...akla sorma ...Allah faydasız hikmetsiz bir şey yaratmadı ALLAH HAKİMDİR....de
Rabbimiz için şanın çok yüce de ve Muntazamdır, cümle ef’âlin senin...de akıl ermez de.çünkü ald sıfatının etkisiyle zıtlar ve farklı şeyler oluştu...kıymetleri farklıdır sadece ama zararlı değiller...
Faydasız şey yaratılmadı mı evet yaratmadı ...Ama akıl der ki ,işte Kâfirleri yaratıyor, kötülüklerine, küfürlerine izin veriliyor, yılanı, domuzu yaratıyor. Bunlarda ne faydalar var .... Kötülüğü, günahı, küfrü ve zararlı olan domuzun yaratılmasındaki fayda nedir? mi Günahın ne faydası olur ?. mu akla sorma eneye zararı var o zararlı der ama hak olan şudur faydası az...Yılan, domuz, küçük böcekler, virüsler, mikroplar ve benzerleri de mi faydalı?evet ama faydaları az... zararları çok...faydasız denilmez...az faydalı denilir...ve denilmeli...
Evet, hepsinin bir veya birkaç faydası var. Faydadan sadece dünyevî fayda anlaşılmamalıdır. Âhiretteki fayda da önemlidir. Biz faydalarının ne olduğunu bilemesek de, faydalıdır. Kâinatta hiçbir şey rastgele ve lüzumsuz yaratılmamış çünkü. Her şey hikmetle ve bir fayda için yaratılmış...ve Allah bilinmek için yarattı. esmasına ayna yarattı aynada görülen esmasıdır ve esması da güzel...ama akıl iki zıta ayırdığı için her şeyi az güzel olana çirkin der ama o az güzeldir demek daha doğru...güzel olmayanı Allah yaratmaz...Akıl yanıltmasın seni...
Allah faydasız şey yaratmadı...pandemiden çok şekva eden kişiye çok fazla hak verme
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.