Aydınlık Yolu Herkes Bulur, Mesele Karanlık Yolda Işık Aramaktır (Necip Fazıl)
Söz her iki yollu da yol mevzusuna çıkar. Biri düz, diğeri engebeli yola. Amaçladığınız, hedeflediğiniz, gitmek ve varmak istediğiniz yere yöneliktir. Ulaşmak istediğiniz menzille ilgilidir. Necip Fazıl iki yol var diyor menzile ulaşmak için. Biri bilinen ışıklı aydınlık yol, diğeri karanlık yoldur diyor. Önemli olan karanlıkta ilerlemek, sizi menzile götürecek ışığı bulabilmek, onu çakabilmektir diyor. Aydınlık, düz ve engebesiz yol için sorun yoktur koşar adım gidersiniz ancak; karanlık yani zorlu yolda ilerlemek için ışığa yani sizi götürecek farklı vasıtalara ihtiyaç vardır diyor.
………………………………………
Karanlık yolda ışık aramak derken sizin yol katedebilmek için bilinmeyen bir yolda hangi metotlarla ilerleme sağlayacağınız ve hedefe nasıl ulaşacağınızla ilgilidir. Bu sizin becerinize bağlıdır. Meziyetinize öngörünüze, bilgi ve tecrübenize daha ilerisi kurmaylık zekanıza bağlıdır.
………………………………………
Yaşam dikensiz gül bahçesi değildir. Zorludur sıkıntılıdır. Tozludur çamurludur. Oldukça entrikalıdır. Konu bu zorlu yolculuğu nasıl tamamlayacağınız meselesidir. Önünüzdeki engelleri nasıl aşacağınız, karanlıkta ışığı nasıl çakacağınız ve yaşamı nasıl sürdürüp sonlandıracağınızla ilgilidir.
………………………………………
Hayat size altın tepside sunulmuyor. Her şey güllük gülistanlık değil. Böyle olursa zaten sorun yok. Pürüzsüz sıkıntısız bir yaşam sürersiniz.. Ancak ya engebeliyse, yeteri kadar çetrefilliyse. O zaman ne yapacaksınız, oturup bekleyecek misiniz, yoksa besmele çekip yola koyulacak her şeyi göğüsleyecek misiniz?
………………………………………
Işığa ulaşmanın onu bulmanın yollarına bakacağız. Önümüzü aydınlatacak, bizi sağ salim, kazasız belasız istediğimiz yere götürecek olan ışığı bulmaya çalışacağız. İşte o ışık bilgi ve tecrübedir. Aklın kılavuzluğudur. İnancınızdır, kendinize olan güveninizdir.
Kemal GÜL
30.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.