- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Arkadaşlık Ağaca Benzer , Kurudumu Bir Daha Yeşermez (Nazım Hikmet)
Bir uyarı, bir ikaz Nazım Hikmet’ten bizlere. Baştan itinalı olmamızı salık veriyor, dikkatli olun diyor. Dost ve dostluğa kıymet vermiş olmaktan kaynaklı bir uyarı bu. Sakın ola dostla aranızı soğutacak, mesafe koyacak bir işe kalkışmayın diyor. Mümkün mertebe bozulmayın bozuşmayın, arkadaşlığınızı akamete uğratmayın diyor. Arkadaşlık bir zaafa uğradığı zaman, araya bir bozgunluk girdiği zaman nasıl ki ağaç kurur da yeşermez ya, arkadaşlık da ayrıştığında tekrar canlanmaz, eski haline dönmez diyor.
…………………………………………
Kuruyan ağaç canlanır yeşerir mi hiç? Hayat bulur mu? Özden kuruduysa, suyunu kaybedip, tüm canlılık emaresini yitirdiyse tekrar yeşermesi eski haline dönmesi zordur, mümkün değildir. Kökten maraz almış, gövdesine kurt girmişse gün gün sararır solar ağaç, dalını yaprağını kaybeder, suyu çekilir yavaş yavaş kurur ve ölür. Siz bunu izlersiniz, bir şey yapamazsınız. Arkadaşlık da ağaç gibidir tıpkı.
…………………………………………
Arkadaşlık bir zarar görmeyiversin, hafif solmayıversin, tekrar eski haline dönmesi zordur. Gün gün açılır, uzaklaşılır, araya mesafe girer, küçük şeyler büyütülür, yollar ayrılır. Faklı yönlere gidildiğinde artık o eski günlere dönemezsiniz. Denersiniz, adım atarsınız, canlandırmaya çalışırsınız ama mümkün olmaz, eski arkadaşlık günleriniz tekrar gelmez.
.............................................
Arkadaşınızı hep elde tutmak, gönlünü hoş etmek, ara ara iltifatta bulunmak gerekir. Ufacık mevzuların üzerinde durmamak, gereksiz büyütmemek gerekir. Hassas olduğu konuları kaşımamak, önemsediği, ilgi beklediği hususlarda küçük jestlerde bulunmak gerekir.
Kemal SEYFİ
30.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.