Haydi Bakalım Sıhatler Olsun
Bu devirde para olacak cebinde.Hiçbir işten anlamana gerek yok açacaksın bir mekan çalıştıracaksın işi bilen iki üç eleman detaylara takılmana hiç gerek yok
Örneğin benim mesleğim kuaförlük ben berber ismini daha çok sevdiğimi hatırlatmak istedim. 13 yaşında çırak başladım bu işe 30 sene oldu hala çalışmaktayım.işimiz güzeldir güzel bir meslek sahibiyiz.bir o kadarda nankör ve zor bir meslektir ayrıca. İnsanlara elimden geldiği kadar özenerek değer vermeye çalışıyorum.benide seven insanların tercihim. Ha şunu hatırlatayım benden esnaf olmaz.nedenmi ağzım çok laf yapmaz benim gerektiğinde konuşmayı severim ama kimseyi kandırmayı kazıklamayıda sevmem mesleğimiz ilerledi
Para kazanmak daha kolay ama ben müşterinin ihtiyaç duymadığı birşeyi para kazanmak uğruna ona uygulamam.ama bunu beraber çalıştığımız arkadaşlarda maalesef ustamızda dahil olmak üzere görüyorum.adamın yüzünde burnunda kulaklarında tüy yok ağda yapıyorlar adamın yüzünde yağ yok cilt maskesi yapıyorlar niye yapıyorlar biliyormusunuz
Saç sakal tıraşı normalde gerçi iki sene oldu fiyat listesi 35 TL bunun yanına sır ağdayı maskeyi ekle yaptımı 60 lira işte camiyamız maalesef böyle para kazanıyor.
Ha bide yerli yabancı ayrımında var bunda bilin köylerden yerlilerden traş fiyatı nabıza göre şerbet misali 25 30 35 TL yabancı turist gelirse 80 100 TL masaj ekstra İstanbullu Ankaralı gelirse saç sakal 50 /60 TL ha şimdi bazı arkadaşlara ucuzda gelebilir bu fiyatlar adam İstanbul’da Adem terziye gitse saç tıraşı 200 den başlar heralde Şükrü dudu da aynıdır.Lakin onların ödediği mekan kiralarıda bir o kadar yüksektir.Bana bir tanıdığım veya hiç görmediğim bir insan gelse usta benim misal 15 TL param var desin ben o adamı traş yaparım yeterli beni dışarı çağırsın kimsenin yanında söylemesin.sistemsiz çalışıyoruz.Müşteri veli nimettir derler eyvallah başımızın üstüne ama şu var el emeği gerçekten ödenmez Sigaraya içkiye At yarışına acımadan para veren bazı insanlar emeğimizi hiçe sayıyor bilesiniz.Gelelim mesleğin püf noktalarına1-Mekana gelen müşteriye hoşgeldiniz demek 2-Güleryüzlü olmak 3-kimsenin sırasını işyoğundu diye başkasına satmamak(buda kul hakkı sayılır)4- Temiz ve iyi giyimli olmak5-İyi malzemeler kullanmak6-Bir müşteri fazla traş yapayım diye acele davranmamak7- müşteriye ikramda bulunmak..( şu ara koronadan dolayı geçersiz çay kahve vb)8-mesleğine fedakar davranmak( mesela bazen iş olmaz karnın acıkır saat 1 olmuş içinden yemek yemeyi geçirirsin o an tam mekandan dışarı adımını atarsın çıkar gelir bir müşteri ve arkasında gelir bir bakarsın akşam 6 olmuş yemeğini anca vakit bulup yersin ben ailemle beraber akşam sofrasına oturmayı özledim bilirmisiniz siz yeyim hanım benim müşterim var geç gelecem9-dükkanda iş olsun veya olmasın kaytarmayacaksın seni bulamayan müşteri kaçar ve insanların zamanları gerçekten çok değerli 80 lerin 90 ların muhabeti ve insanlığı kalmadı artık ha bide bu işi yapıyorsan sigara içmeye kesin içersen kokusu siner birde tam bir sigara içeyim dersin müşteri gelir o sigara piç olur atarsın 10uncu ve son kural saatler değil sıhhatler olsun. Not..Bizim meslektaşların bir çoğunun ağzı laf yapar burdan bir ağabey olarak mesleğe gönül vermiş kardeşlerime söylüyorum müşteri geldi traşını yaptın muhabetini yaptın sıhatler olsun dedin işini bitirdin müşterini gülegüle yine bekleriz diye uğurladın. İş bitmiştir dükkandan çıkan bir müşterinin ardında gerek iyiliğini gerek kötülüğünü konuşmayın. Senin tanımadığın giden müşterinin tanıdığı insandır.kulağına gider gücenir veya seni yerin dibine sokar yazık olur.Haydi Bakalım Sıhatler Olsun...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.